Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Hospitalsgade igen og igen


Hospitalsgade igen og igen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev. 

Så tog tv og Randers Amtsavis lige Hospitalsgade-historien op igen et par måneder før den normale avis-agurketid.

Nu er der vist kogt nok suppe på disse gamle ben. De farvede mariehøns og tudser er nu en gang påmalet gaden, og de kravler såmænd ingen steder. Det har heller ikke alvorlige menneskelige og økonomiske konsekvenser sammenlignet med skolestruktursagen, plejefamiliesagen og mange andre politiske sparetiltag.

Hospitalsgadesagen vidner om, at vi alle en gang imellem laver fejlvurderinger og kommer i stormvejr. Straks udnyttes det af kampklare politikere og andre borgere.

Jeg vil dog stadig holde lidt fast ved Hospitalsgade, men af helt andre årsager.

Trafiksikkerheden er vigtigere end kulørte biller og blade.

Jeg har min daglige gang/kørsel i gaden og har flere gange set sidespejle blive kørt af, og hver uge ser jeg biler fra Regnskoven mod byen køre på fortovet, da kørebanen er meget smal. Jeg kan sagtens forstå, hvorfor cyklister i myldretiden benytter fortovet til fare for gående, og dette er jo en uholdbar situation.

Nu er det jo omkostningsfrit at kritisere, så jeg vil da komme med nogle forbedringsforslag prioriteret efter omkostninger:

  1. Fjern de 12-13 parkeringspladser, der findes ved klostret. Der kan bibeholdes et par handikap-pladser for ikke at udelade nogen fra adgang til byen. Nogle bilister skal så gå 150 meter mere fra p-pladsen ved Regnskoven. Hvis hastigheden bliver et problem, kan metalbump påskrues. Således undgås det dyre asfaltarbejde.
  2. Lav den ensrettet fra vaskehallen på Nellemanngrunden og til Kirkegade, så adgangen til Andelskassen og de andre erhvervsdrivende i Nellemannbygningen og McDonald's ikke generes. Hvilken vej ensretningen skal vende, har jeg intet bud på.
  3. At skære 50 cm af fortovet ved klostret er en dyrere, men anvendelig løsning. Fortovets bredde kan klare det og bliver sjældent brugt.
  4. At lave den til gågade har konsekvenser for Vestergrave, som dermed også bliver gågade. Denne løsning har for store konsekvenser.

 Måske helt andre løsninger er bedre, men alt andet end den nuværende tilstand kan kun forbedre trafiksikkerheden.