Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Damefrisøren, der skabte en succesfuld hule for mænd


Damefrisøren, der skabte en succesfuld hule for mænd

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Da Rabih Buheiri åbnede som gammeldags barber, var folk i Vejle skeptiske. Men i dag har han forrygende travlt.

Det var da en tosset idé.

Hvordan skulle det kunne gå i en by som Vejle?

Find på noget andet!

Rygklapperne stod langtfra i kø, da 33-årige Rabih Buheiri åbnede sin gammeldags barbersalon i Vedelsgade i Vejle - under navnet Rabih's Old Barbershop.   

I dag, tre år efter, har han en blomstrende forretning med flere ansatte og mange kunder, hvoraf flere lægger mere end 10.000 kroner om året. Men hvorfor i en tid, hvor dagligvarebutikkerne sælger et utal af skrabere og barbermaskiner? Vi har spurgt ind til successen.

1
33-årige Rabih Buheiri åbnede Vejles første barber for tre år siden. Nu har byen tre andre. Arkivfoto: Jonas Normann

- Det handler først om at finde en idé, man selv tror på. Du kan ikke forvente, at andre gør det, og mange var skeptiske. Ikke alle ønsker én succes. Jeg havde været frisør i mange år og ejede tre saloner, men trængte til, at der skulle ske noget nyt. Jeg gik i tænkeboks, og så voksede idéen om en gammeldags barbersalon frem. På det tidspunkt fandtes der ikke noget lignende i Vejle og ganske få i Danmark.

 

2

- Det kræver hårdt arbejde at skabe en succes. Til at begynde med arbejdede jeg 90-100 timer om ugen, og jeg stod somme tider op om natten, du ved klokken tre, fordi jeg pludselig fik en idé. Det kunne for eksempel handle om et event eller en potentiel samarbejdspartner. Jeg gik først i seng igen, når jeg havde fået skrevet en note i min telefon.

 

3

- Man skal være god til at lytte til kundernes behov og efterkomme dem. Det første år ville mange klippes og barberes op til nytår, så jeg holdt åbent fra om morgenen 30. december til klokken to om natten 31. december. Året efter stod vi to ansatte yderligere tre timer, og her senest stod vi fem mand til langt op på dagen. Selvfølgelig klar med smil og bobler i glas.

 

4

- For mig handler det mest af alt om at give folk en oplevelse. Jeg har skabt et univers fra 40'erne og 50'erne, og vi har som regel butterfly og hele skidtet på. Butikken er fuld af ting fra den tid, og når kunderne kommer, får de altid tilbudt en sodavand eller øl, ja, sågar en cigar. Selv musikken er gammel.

 

5

- Jeg har været dygtig, men også heldig, at mit koncept sådan faldt ind i en trend, hvor mænd går mere og mere op i deres udseende. De vil gerne se godt ud. Skægget skal stå snorlige og plejes med diverse produkter. For manges vedkommende bruger de flere penge end deres kvinder og ofte mere end 10.000 om året her i Rabih's Old Barbershop.