Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Waterbreak sælger gennemsigtig kaffe til erhvervslivet

Kontorerne hos Waterbreak er dekoreret med motiverende sætninger. Foto: Ole Jakobsen

Waterbreak sælger gennemsigtig kaffe til erhvervslivet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hos det randrusianske firma Waterbreak kan virksomheder købe dispensere, som både kan levere vand, vand med smag og kaffe. Ideen er, at det skal være nemt for virksomhederne at finde ud af.

Randers: Nitharsen Vijayakanthan er en ung mand som har en tendens til at lægge mange jern ind i ilden. I 2015 startede han firmaet, Dintelemægler, som skulle give forbrugerne overblik over det meget indviklede telefonmarked. Men det er ikke nok for randersdrengen, som nu sidder som administrerende direktør i et andet selvstartet firma, mens Dintelemægler køres videre af en ansat.

Firmaet, som Nitharsen Vijayakanthan har kastet sin fulde tid ind i, hedder Waterbreak og fylder hele første etage af Easyoffice i Lille Voldgade.

- Ideen med Waterbreak er, at vi vil fremme arbejdsmiljøet ved at levere vand- og kaffeautomater til virksomheder, lyder det fra den administrerende direktør, som har ni ansatte i Waterbreak.

- Jeg opdagede, at kaffemarkedet er meget diffust og uigennemsigtigt. Derfor ville jeg kunne levere enkle løsninger til kunderne, og levere en service, så automaterne altid virker. En kaffeautomat skal ikke være nede mere end tre timer, før der er nogle, der bliver meget utilfredse, lyder det med et smil fra Nitharsen Vijayakanthan.

Café for iværksættere sætter fokus på støttemuligheder

Billigere end frugt

Mens kaffen hovedsageligt har en effekt på arbejdsmiljøet forsøger Waterbreak at fremme sundheden på arbejdspladsen ved også at være leveringsdygtig i perlende frisk vand.

- I vores dispenser kan man både hente varm, kold og kulsyrevand. Det varme vand kan man jo blande med kaffepulver, mens den kolde vand kan tilsættes smag via små brikker, som man kan købe med. Det hele opbevares inde i kassen på dispenseren, som fungerer som en slags bar, fortæller han.

Hos mange af konkurrenterne betaler man per kop kaffe, man drikker. Sådan er det ikke hos Waterbreak.

- Vi tager en snak med kunderne, inden vi sætter dispenseren op. Vi snakker om, hvor mange medarbejdere de har og regner på den måde et cirkaforbrug ud. Sker det, at virksomheden overskrider forbruget et par gange, har det ingen konsekvenser, men det er klart, at hvis det viser sig, at vores beregning er helt ved siden af, så tager vi en ny snak med virksomheden, fortæller han og fortsætter:

- Viser det sig til gengæld, at virksomheden bruger mindre, end de har betalt for, bliver det krediteret.

Prisen er ifølge stifteren ikke høj. Faktisk kan det bedre svare sig at købe vand og kaffe end æbler og bananer.

- Det viser sig faktisk, at maskinen er billigere end en frugtordning, lyder det fra Nitharsen Vijayakanthan

Servicedelen

Waterbreak har tydeligvis ramt Nitharsen Vijayakanthan lige i hjertekuglen. Han kan nemlig få lov at gøre det, han bedst kan lide. Nemlig at komme ind og skabe uro på et eksisterende marked.

- Jeg har fundet et spændende hul i et marked, som har været domineret af store spillere. Vi kommer ind med noget helt nyt, idet vi forsøger at gøre det nemt for kunderne og så leverer vi en høj service. Hos de store virksomheder er man eksempelvis tvunget til også at købe deres mærke af kaffe. Hos os har man frit valg, lyder det fra den begejstrede iværksætter.

Selve opbygningen af Waterbreak ligner også ideen bag Dintelemægler. Her gik han også ind på et eksisterende marked for at forsøge at skabe overblik. Forskellen er, at Waterbreak i højere grad leverer løsningerne på det forvirrende marked.

- Tanken med Waterbreak er jo at sætte præg på et marked, som har kørt på en bestemt måde i lang tid. Jeg er overbevist om, at kunderne er glade for, at der sker noget nyt på det marked, siger han.

En af de dele af virksomheden, som Nitharsen Vijayakanthan lægger stor vægt på, er servicedelen. Her går han ikke på kompromis.

- Vi er tætte på kunderne, og vi sørger for, at maskinerne kører hele tiden. Vi har nogle teknikere, som kan være ude hos virksomheden samme dag, som de ringer med et problem. Viser det sig så, at de ikke kan løse problemet her og nu, bliver der installeret en ny maskine, så medarbejderne hurtigt kan blive tanket op igen, fortæller han.

Det lokale

Som det ser ud lige nu vækster Waterbreak flot. Udover de ni medarbejdere, som er en del af styrken i dag, regner Nitharsen Vijayakanthan med snart at ansætte to nye fuldtidssælgere.

- Lige nu har vi faktisk flere administrative medarbejdere, end vi har sælgere. Vi ville gerne skabe et fornuftigt fundament, inden vi gik ud og ansatte en masse sælgere, men nu er vi klar til at vækste på den del også, siger han.

Da han startede Waterbreak, var ideen, at konceptet først og fremmest skulle henvende sig til små lokale virksomheder som eksempelvis frisørsaloner. I dag tæller kundegruppen både store og små virksomheder, og Nitharsen Vijayakanthan lægger ikke skjul på, at han ser potentiale til at få endnu flere med på vognen.

- Kaffemarkedet er i en rivende udvikling. Der bliver mere og mere fokus på kaffe, og derfor ser jeg ingen grund til, at vi ikke skulle kunne fortsætte væksten. Vi henvender os jo i virkeligheden til alle, der drikker kaffe, siger han.

Drømmen er også at føre Waterbreak ind på det internationale marked. Men først skal forretningen være ordentligt på plads i Danmark.

- Vi leverer til hele landet i dag. Men vi er startet med at have fokus på det lokale og bredt os ud fra Østjylland. Når vi på et tidspunkt har godt fat i det nationale marked, skulle der ikke være nogen problemer i at skalere virksomheden til også at kunne begå sig internationalt, konstaterer han.

Lige nu er han bare glad for den udvikling Waterbreak er i, og han er også meget bevidst om at være synlig lokalt.

- Vi støtter blandt andet Randers FC og Randers Golfklub. Vi vil rigtig gerne støtte det lokale og vise, at vi er stolte over at være i Randers, siger han og fortsætter:

- Derfor inviterer vi også altid vores kunder herind. Vi vil gerne vise, at Randers er en god by, og det gør vi blandt andet ved at holde møderne med kunderne hos os.

Med Waterbreak er en gammel drengedrøm gået i opfyldelse for Nitharsen Vijayakanthan. Waterbreak er nemlig blevet et aktieselskab.

- Det er en milepæl at nå. Jeg har drømt om at have et aktieselskab, siden jeg var ganske ung. Derfor er det noget, jeg er rigtig stolt af. Det var også, da vi kom på børsen, jeg valgte at gå all in på Waterbreak og drosle ned på Dintelepartner. Men det skal også siges, at vi har svedt og kæmpet for at blive et a/s, så vi er absolut ikke bange for at blære os med det. Det viser bare noget seriøsitet, at man er et aktieselskab, lyder det fra Nitharsen Vijayakanthan.

Med Waterbreak har han fundet et marked, som han kan se sig selv være en del af i mange år. Derfor går han heller ikke nu og gennemsøger markeder for at finde et nyt uigennemsigtigt marked.

- Det er altid sjovt at kigge på markeder, men jeg har fundet et marked nu, hvor der virkelig er meget at rive i. Derfor vil jeg i hvert fald have mit fulde fokus på Waterbreak de næste tre til fem år, og garanteret også endnu længere.