Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Popstar-Jon er klar med sit tredje solo-album

Ovenpå det succesfulde samarbejde med DJ Kato er den tidligere Grenaa-dreng Jon Nørgaard nu klar med sit tredje soloalbum. Foto: Kathrine Damkjær/Scanpix.
Foto: Katrine Damkj/Scanpix Denmark

Popstar-Jon er klar med sit tredje solo-album

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jon Nørgaards tredje solo-album »Uden Dig« udkommer i dag. Til november udgiver han endnu et af slagsen.

Tirsdag d. 21. februar udsender den tidligere Grenaa-dreng og Popstars-vinder, Jon Nørgaard, sit tredje soloalbum, der har fået titlen »Uden Dig«.

Det skulle tage seks år, før Jon endeligt fik lukket kapitlet, som blev påbegyndt med dokumentarfilmen »Solo« tilbage i 2006. En film om hans op- og navnligt nedture i musikbranchen ovenpå gennembruddet som Popstars-vinder i 2002. Indtil da havde han kun medvirket i sangskrivningen på få af hans sange og ikke selv styret processen med dem fuldt ud.

Ligesom Jon langsomt overvandt angsten og genvandt kontrollen med sit liv, begyndte lysten til at synge så småt at vende tilbage.

Sangen »Lidt Endnu« som indrammer rulleteksterne på »Solo«-filmen, blev startskuddet til et selvterapeutisk skriveraseri, som Jon siden da har fordrevet de sene aftentimer med, når dagens arbejde var overstået.

Passer sig selv

I det daglige har han de seneste år arbejdet bag kulisserne med musik-management, bookingvirksomhed og pladeselskabsdrift. En god idé og et selskab er blevet til flere, investeringerne er blevet større, og frugten der er høstet det samme.

På rekordtid har han opbygget et mindre imperium fra basen i Aarhus, som idag tæller hele 10 selskaber - alle med virke inden for underholdningsindustrien.

Efter at være blevet dømt ude af en kollektiv musikbranche har han indædt vundet terrænet tilbage ved at opfinde nye forretningsmodeller og satse på oversete markeder. Fra at være en døgnflue i både den almene danskers -og brancheøjne, bliver han nu omtalt som en af branchens »tunge drenge«.

»Ingen ved, hvad jeg går og roder med, og det passer mig egentligt fint nok. Jeg har faktisk oplevet at blive peget lidt hånligt på, imens fyren dansede og skrålede med på en af mine udgivelser. Det var svært ikke at smile lidt over«, siger Jon Nørgaard.

Siden Jons erhvervsmæssige opstart har han på 2 år været involveret i over 30 guld- og platinudgivelser, mere end 20 nr. 1 udgivelser, mere end 30 nomineringer til diverse awardshows.