Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Endelig: Randersdreng guider dig - gratis - igennem mobiljunglen

Da Dintelemægler blev til Telepilot, flyttede virksomheden til Viby i Aarhus. Foto: Bjarke Kirkegaard Nielsen

Endelig: Randersdreng guider dig - gratis - igennem mobiljunglen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Efter kun halvanden måned i branchen drømmer Nitharsen Vijayakanthan allerede store drømme om sin virksomhed, der er unik i den danske telebranche.

Sjældent finder man mere indviklede ting end vildnisset af telefonudbydere og abonnementstilbud. På gågader møder man unge mennesker, der forsøger at prakke en et særligt tilbud på nakken. Derhjemme i privaten bliver man ringet op af en telefonsælger, som har fundet tilbud, man næsten ikke må sige nej til.
Waterbreak sælger gennemsigtig kaffe til erhvervslivet

For at give et overblik over det knudrede marked, startede randersdengen Nitharsen Vijayakanthan virksomheden Dintelemægler.

Han fik sig et kontor i det nye Workinn, hvor der tidligere blev solgt motorcykler. Så var han ellers klar til at hjælpe.

Et særligt koncept

Ideen med firmaet var noget så nobelt som at hjælpe den danske mobilforbruger gratis. Det koncept havde han svært ved at få solgt i starten, da han blev mødt af mistro, for intet er vel helt gratis i denne økonomifikserede verden.

»Jeg måtte fortælle mange gange, at det var helt gratis for forbrugeren at gøre gøre brug af min hjælp. Først når jeg havde gentaget mig selv nogle gange og vist folk konceptet bag virksomheden, mødte jeg for alvor tillid,« fortæller han.

Ideen er sådan set ganske enkel. Man går ind på firmaets hjemmeside og beder om et tjek af ens telefoni. Herefter går Nitharsen Vijayakanthan i gang med at kigge ens telefoni igennem for derefter at finde det abonnement, der passer bedt til kunden.

Det helt særlige er, at Nitharsen Vijayakanthan har en aftale med de fire største leverandører, så han kan kontakte dem og få et tilbud, som er bedre, end de tilbud kunden ellers ville have fået.

»Det er faktisk en win-win-win situation. Kunden får et billigere og bedre abonnement, leverandøren får en ny kunde og jeg får penge af leverandøren for at have skaffet en kunde. Derfor er det helt gratis for kunden,« siger han.

Drømmen om Europa

Selvom firmaet endnu er ungt, er det allerede fusioneret med et aarhusiansk firma og flyttet til Viby. Derfor har Dintelemægler også skiftet navn til Telepilot.

»Jeg valgte at gå sammen med min kollega i Aarhus, fordi han havde viden og kontakter på bredbåndsområdet. Derfor kan vi nu hjælpe med både telefon og bredbåndsabonnementer,« fortæller Nitharsen Vijayakanthan.

Han er slet ikke i tvivl om, hvor god en ide, han har fat på. Derfor drømmer han allerede om at udvide virkeområdet til også at omfatte Norden og Europa i det nye år.

»Folk må jo også betale for meget i resten af Europa. Derfor satser vi på at være ude i Norden indenfor seks til otte måneder og derefter drager vi videre ud i Europa,« lyder det selvsikkert.

Også på personalefronten er Telepilot gået i offensiven. Allerede i dag, 1. december, starter otte fuldtidsansatte konsulenter.

Nitharsen Vijayakanthan afviser, at firmaet går for hurtigt frem.

»Vores vurdering af markedet lige nu viser os, at der er basis for at ansætte disse folk. Vi oplever en stor efterspørgsel, og derfor vil vi gerne kunne tilbyde kunderne en hurtig betjening. Det kræver, at vi har flere ansatte,« siger han.

Indtil videre har han da også kun fået positive anmeldelser på Facebook, ligesom også leverandørerne udviser stor tilfredshed med samarbejdet. Henvendelserne fra potentielle kunder er også begyndt at strømme ind. Det skyldes ifølge Nitharsen Vijayakanthan ikke kun prisen.

»Det særlige ved os er, at vi tilbyder kunderne en pris, de ikke kan finde andre steder, men vi lavede faktisk en markedsundersøgelse, inden vi startede. Der overraskede det os, at prisen kun er det næstvigtigste for kunderne. Det vigtigste er dækningen,« fortæller han.

Derfor tjekker Telepilot også, hvilken dækning leverandøren kan tilbyde hos hver enkelt kunde. Det gør firmaet blandt andet med et online kort, hvor man kan have et overblik over dækningen i forskellige områder, men de kan dog ikke se, om der står træer i vejen eller om dækningen halter, fordi et hus ligger i en dal.

Af den grund beder Telepilot leverandørerne om at give en skriftlig garanti for, at de har dækning i det pågældende område.

En rigtig iværksætter

Det er ikke første gang, Nitharsen Vijayakanthan kaster sig ud i et projekt med egen virksomhed. Allerede i gymnasiet lancerede han nyhedsportalen it-sport, som var en online nyhedsportal. Derudover har han solgt skønhedsprodukter fra en webshop.

»Jeg har jo nok en iværksætter i mig, men i det her tilfælde er det mere projektet, der tænder mig end tanken om at være iværksætter. Jeg elsker ideen om, at vi kan gøre noget for andre og på samme tid selv få råd til smør på brødet,« siger han.

I et marked, der er kendt for at være en smule broget, er det vigtigt for Nitharsen Vijayakanthan at sende de rette signaler. Derfor slår han flere gange en streg under, at Telepilot ikke er et telemarketingsfirma.

»Det er vi ikke, og det bliver vi aldrig. Det er vigtigt at slå helt fast. Vi kontakter ikke kunder uopfordret. Vi kontakter kun dem, der har kontaktet os,« siger han.

Derimod vil han gerne have, at Telepilot bliver set som værende kundernes forlængede arm på tele- og bredbåndsmarkedet. En støtte, som kunderne kan stole på og som de føler sig trygge ved. Som en vaskeægte mægler har han også gode råd til forbrugerne i bracnhen.

Først og fremmest mener han, det er nødvendigt at kigge sit abonnement igennem hvert halve år, fordi der sker så meget på markedet og man derfor kan spare penge på den måde. De fleste vil opleve, at de kan spare mellem 20 og 50 kroner om måneden, men for nogle vil besparelsen være endnu større.

Det, der ifølge Nitharsen Vijayakanthan er sværest for forbrugerne at overskue, er, hvor meget de taler per måned og hvor meget data, de bruger.

»Ofte har man for meget data, eller også betaler man for meget for et eller andet, man aldrig bruger eller måske har brugt på et tidspunkt,« fortæller han.

Udover de private hjælper Telepilot også flere erhvervsdrivende med at finde de rette tilbud. Her er vilkårene de samme. Ingen binding, ingen gebyr. Til gengæld er der garanti for et tilbud, man ikke kan finde andre steder.

Ifølge Nitharsen Vijayakanthan er det netop de unikke priser, der gør Telepilot unik.

»Der findes ikke noget lignende i hverken Danmark, Norden eller Europa,« fortæller han og får et drømmende blik i øjnene.