Se alle Superliga-holdenes hjemme- og udebanetrøjer i 2017/2018-sæsonen


Se alle Superliga-holdenes hjemme- og udebanetrøjer i 2017/2018-sæsonen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Stor forskel på priserne

De 14 Superliga-klubber har alle sat gang i trøjesalget, og der er umiddelbart stor forskel på priserne. Det kommer nok ikke som den store overraskelse, at FC København sælger landets dyreste fodboldtrøje, men der er et par overraskelser på listen.

Det koster 700 kroner for fans af FCK at erhverve holdets fodboldtrøje, som i øvrigt ikke har ændret sig meget i forhold til de senere udgaver. Lyngby sælger landets næstdyreste trøje, som kan købes for 649 kroner.

Det er værd at bemærke, at Lyngby og FCK er de eneste klubber, der får trøjerne produceret af Adidas. Producenterne har både noget at sige i forhold til designet og priserne, så det er ikke kun klubberne, der bestemmer.

Silkeborg IF sælger landets billigste Superliga-trøje, og både hjemme- og udebanetrøjen kan hentes til 350 kroner. Du kan i øvrigt læse meget mere om Superligaen her.

Randers spiller i samme trøje

Randers FC præsenterede i november 2016 deres seneste spillertrøje. Den blev officielt vist frem til kampen imod Brøndby den 30. november, og de fortsætter dermed med at spille i den trøje i 2017/2018-sæsonen.

For sjette trøje i streg, så prydes fronten af trøjen af energiselskabet Verdo, der har været partner i Randers FC siden stiftelsen i 2003.

Det er Randers FCs 10. spillertrøje i Superligaen, og de har holdt stædigt fast i den lyseblå farve, og for anden sæson bliver trøjerne produceret af Puma. Randers FCs spillertrøjer kan købes for 500 kroner.

Hobro skifter striberne ud

Modsat Randers FC, så er der sket en del ændringer med Hobros spillertrøjer i år. De er gået væk fra de gule og blå striber, og designet på årets trøje er noget mere enkelt. Det er dog fortsat Puma, der står bag trøjerne.

Hobro og Puma er umiddelbart kommet godt ud af designændringen, selvom sidste sæsons trøje også var ganske fornuftig. Hobro fortsætter med at have de lokale firmaer DS Gruppen og Spar Nord på forsiden af trøjen, som kan købes til 500 kroner.

Konservativt design

Superliga-klubberne vælger sjældent at ændre designet på trøjerne. FC København spiller i det klassiske, hvide sæt, mens Brøndby aldrig afviger fra den gule hjemmebanetrøje. Sidstnævnte har dog valgt at spille med blå ærmer i denne sæson, og udebanedragten er ændret en smule.

Hobro har som den eneste klub valgt at ændre trøjedesignet radikalt ved at gå fra striber til et mere enkelt udtryk.

OB og AaB holder fast i de klassiske striber, mens også FC Helsingør spiller med stribede trøjer. I en hurtigt skiftende fodboldverden, så er holdets trøje en af de få konstanter, og klubbernes fans ønsker sjældent at se store ændringer på spillertrøjerne.

Hvem har Superligaens flotteste trøje?

Svaret kommer formentlig an på, hvem man spørger, men der er et par gode kandidater i årets Superliga. Et enkelt og pænt design taler altid for, og her kan vi nævne FC København, Lyngby og AC Horsens som gode eksempler.

FC København spiller i denne sæson i en særlig jubilæumstrøje. Det er 25 år siden stiftelsen i 1992, og det markerer klubben altså på spillertrøjerne. Trøjen er overvejende hvid med blåt tryk på, og den er ganske flot, hvilket også kan siges om den blå udebanetrøje.

Det store, britiske medie The Telegraph har udvalgt Brøndbys hjemmetrøje som en af verdens 15 flotteste trøjer. Den gul-blå kombination nævnes som en vinder i fodboldmæssig forstand, og den vækker minder om den klassiske brasilianske landsholdstrøje.

Stjerner på trøjen

Superliga-klubbern tillades at placere en lille gul stjerne over klublogoet efter fem vundne mesterskaber. KB vandt 15 mesterskaber mellem 1913 og 1980, men de fulgte ikke med over til FC København efter sammenbygningen med B1903 i 1992.

FC København har dog allerede vundet 12 mesterskaber på 25 sæsoner, hvorfor de har to stjerner på trøjen. Det samme har Brøndby, som har vundet guld 10 gange mellem 1985 og 2005.

AB, B93, B1903, BK Frem, Esbjerg, AGF og Vejle har alle vundet mindst fem mesterskaber, hvorfor de har en enkel stjerne på trøjen.

AC Horsens har ingen hovedsponsor

AC Horsens har som den eneste klub i Superligaen ikke nogen hovedsponsor. Derfor er der heller ikke noget firmanavn på spillertrøjerne, og mens det ikke er godt for klubbens økonomi, så hjælper det den ellers udskældte gule trøje.

Siden AC Horsens' aftale med Stofa udløb i juni 2015, har klubben ledt med lys og lygte efter en ny hovedsponsor, men det har ikke været muligt at finde. I sidste sæson spillede de med CASA, som også har et stadionsponsorat, men i år er der kun Hummels og AC Horsens' logo på trøjerne.

Helsingør-trøjen er ny i Superligaen

Der er masser af gengangere i Superligaen, men der er også en helt ny trøje. FC Helsingør er for første gang i klubbens historie i Superligaen, og deres trøjer er ligeledes specielle.

FC Helsingør har umiddelbart efter oprykningen ikke nogen hovedsponsoraftale, men de har for kort tid siden skrevet en aftale med Nordicbet. Dermed pryder den svenskejede bookmaker forsiden af FC Helsingørs trøjer.

Hjemmebanetrøjen er lyseblå og hvidstribet, og den vinder umiddelbart ikke nogle priser for designet. Værre er det dog med udebanetrøjen, som ligeledes er stribet i orange og sort. Helsingør fik i sidste sæson produceret trøjerne af Mitre, men de har skiftet til Diadora, som også står bag FC Nordsjællands trøjer.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i et samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Når en artikel er markeret med 'annonce' eller 'annoncørbetalt indhold', betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel. Indholdet skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med 'Annoncørbetalt indhold' og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

Se alle Superliga-holdenes hjemme- og udebanetrøjer i 2017/2018-sæsonen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.