Selvom Danmark er et lille land, bugner det med muligheder for voksne, som gerne vil tage på tur sammen og få gode oplevelser. Og med GIVSKUD ZOO – ZOTOOPIAs nye kulturårskort kan voksne både følge dyrene, årstidernes skiften og livets generelle gang i den store dyrepark samtidig med at kortet giver rabatter til en række spændende kulturinstitutioner.
God plads, god tid og hyggeligt samvær. Det er vigtigt, når voksne skal på tur sammen. Og netop det er der rig mulighed for i GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA. På hverdage uden for skoleferier passer de yngre deres skolegang og arbejde. Dermed kan voksne, som har fri fra job eller har forladt arbejdsmarkedet, opleve hele parken i et eget tempo. Der er god plads til at komme rundt og opleve dyrene i de mange anlæg og masser af tid til at se særudstillingerne og fordybe sig i spændende emner. Og du kan mærke roen sænke sig, når du nyder en kop kaffe på verandaen ved spisestedet Baobab – med udsigt til parkens smukke fredede moseområde.
Med et kulturårskort til GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA behøver du ikke haste igennem for at nå rundt i hele parken på en dag. Så kan du komme igen og igen – og blandt andet se dyreunger vokse sig store, opleve årstidernes skiften i naturen og se dyrene skifte mellem sommer- og vinterpels.
50 % rabat til kulturelle attraktioner – og meget mere
Som navnet antyder – kulturårskort – er det desuden kulturelle oplevelser, der er i fokus, når du erhverver dig kortet. Som indehaver får du 50 % rabat på billetter til Egeskov, Brandts, Randers Regnskov, Koldinghus, Vadehavscentret og Den Gamle By. Derudover gives der rabat i flere zoologiske haver og akvarier primært i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.
Læs om kulturårskortet og de mange fordele.
Spændende ture bag kulisserne
Vil du ekstra tæt på dyrene – og måske klø et af de store blide næsehorn bag ørerne, kan kulturårskortet sikrer dig det. Det åbner nemlig for adgang til eksklusive spændende ture bag kulisserne i GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA med parkens dygtige formidlere. Turene er udelukkede for kulturårskortholdere og almindelige årskortholdere. De foregår som oftest uden for parkens åbningstid, for eksempel om morgenen når dyrene skal vækkes. Eller man kan sige godnat til dyrene, når de bliver lukket i stald for natten.
Turene og indholdet varierer, så du kan opleve mange forskellige dyr helt tæt på.
Se mere om særlige ture bag kulisserne.
Flere fordele i kulturårskortet
Endelig giver kulturårskortet en række fordele til indehaveren i GIVSKUD ZOO. Blandt andet giver det rabat på pizza samt pandekager med isbar i restaurant ZOOasen samt den gode kaffe i Pit Stop. I perioder kan du hoppe på parkens safaribusser til halv pris og høre guider fortælle fakta, historier og anekdoter om dyrene. Og fra 1. september - 11. oktober har du mulighed for at dele de mange oplevelser med en god ven. Her giver kulturårskortet nemlig indehaveren mulighed for at tage en ven med i parken til halv pris.
Flere oplevelser i ét
dinosaurpark med over 50 modeller af fortidens giganter i naturlig størrelse – fra den gigantiske Argentinosarus til den farlige Tyrannosaurus rex.
Et Kulturårskort koster kun 400 kr. pr. person pr. år og kan købes online og i parkens Billetsalg.
Om GIVSKUD ZOO
Da parken åbnede, husede den kun løver. I dag er det en af Danmarks største attraktioner med over 700 dyr fordelt på godt 55 arter fra hele verden.
Parkens er blandt andet kendt for sin safarirute og store anlæg til dyrene. Mere markante dyre-personligheder som gorillaen Samson og næsehornet Brutalis, som DR lavede flere programmer om, har også været med til at sætte GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA på Danmarkskortet.
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.