Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Nyfødt tv-kanal til vinfornøjede danskere


Nyfødt tv-kanal til vinfornøjede danskere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jysk Vin popper i disse dage et par af deres bedste flasker vin. De fejrer nemlig føds-len af den nyfødte online tv-kanal Jysk Vin Play, som netop har haft premiere. Men skal du være vinnørd eller vinnovice for at se med? Læs med her.

"Engageret, jordnær og en tv-kanal, som klart har manglet til de mange vinfornøjede danskere!"

Sådan siger Cecilia Martinez Søndergaard om Jysk Vin Play, og hun er en dame, som ved, hvad hun taler om. Vin er både hverdag og passion for Cecilia, der til daglig er sommelier, ansat hos Jysk Vin og vært på den nye online tv-kanal Jyskvinplay.dk. Derfor serverer hun svar på spørgsmål om Danmarks første vinkanal.

Hvordan opstod idéen til Jysk Vin Play?

- Vi havde behov for at skille os ud fra mængden. Vi har god vin, de bedste priser, vi er kvalificerede og begejstrede for vin - men det siger alle. Så hvordan skulle vi komme videre og tættere på forbrugerne? Vores hjemmeside er spækket med vinguides, opskrifter og anbefalinger, og med alt det indhold stod det pludselig lysende klart. Næste skridt skulle være at starte Jysk Vin Play, som er Danmarks første online tv-kanal om vin, fortæller Cecilia Martinez Søndergaard.

5 gode grunde til at se Jysk Vin Play
  1. Jysk Vin Play er skabt af vaskeægte vinentusiaster
  2. Du får serveret viden om vin på en uformel og inspirerende måde
  3. Du kan være vinnørd eller vinnovice - der er programmer for enhver smag
  4. Alle programmer kan nydes ganske gratis
  5. På Jysk Vins facebookside kan du følge med i, hvad der bliver sendt og kommentere indholdet. På den måde kan du få medindflydelse på fremtidigt indhold

Hvorfor er der brug for en online tv-kanal om vin?

- Når vi kigger på forbrugerne, kan vi se, at interessen for vin vokser. Det hænger sammen med, at folk bliver mere interesseret i gastronomi, vi bliver bedre til at lave mad, og vi rejser mere end de forrige generationer. Så folk har lyst til at vide mere - både om mad og vin. Vi har også oplevet stigende besøg på vores hjemmeside og specielt på vores vinguides, hvor vi serverer teknisk viden om vin på en interessant, jordnær og underholdende måde. Det er det samme, vi gør med tv-kanalen. Vi formidler vinviden og vores begejstring for produktet. Samtidig ved vi også, at vinverdenen kan være intimiderende for mange forbrugere. Når man kommer i vinbutikken, er man måske bange for at dumme sig og sige noget forkert, for der er mange tekniske ord. Med Jysk Vin Play guider vi forbrugerne, så man på en behagelig måde kan lære om vin, når man sidder hjemme i sofaen med et godt glas vin i hånden, siger Cecilia.

Hvorfor er tv om vin spændende?

- Vin har eksisteret i tusindvis af år. Det er et nobelt og kulturelt produkt og samtidig et produkt, der samler folk. Både i de vinproducerende lande og her i de danske hjem. Vinen skaber hygge - både i festmåltider og på almindelige hverdage. Det er en del af vores kultur, så selvfølgelig skulle vi lave noget tv om det. Med den enorme vinviden vi har, så vil vi have folk til at føle sig endnu mere trygge, når de smager på vin, og når udtaler sig om dét, de har i glasset, påpeger vinentusiasten.

Hvem henvender Jysk Vin Play sig til?

- Vores målgruppe er den danske vinforbruger og vinelsker. Det er for dem, der ved meget, men det er også for dem, der bare godt kan lide vin og godt kunne tænke sig at blive lidt klogere. Så der er altså både noget for vinnørder og vinnovicer. Og både for mænd og kvinder, fortæller Cecilia.

Hvilke programmer er der på Jysk Vin Play?

- Indtil videre serverer vi to nye programmer hver uge. "VINUS" er mit talkshow om og for kvinder. Her inviterer jeg forskellige gæster til samtale om alle mulige emner, som relaterer til vin. Det er et feminint univers, og det hele er meget sanseligt. For vinbranchen er en mandeverden, så "VINUS" er idéen om at sætte fokus på, hvorfor vi bliver så intimiderede som kvinder, når vi tror, vi ikke har forstand på vin. Det skal vi gøre noget ved, og det gør vi i programmet ved at give kvinder power, når det kommer til vin.

"Jagten på maden til vinen" er et program for vin- og madelskere, som gerne vil have inspiration til store gastronomiske oplevelser. Nogle af Danmarks bedste kokke inviterer indenfor, når værten Thomas Brieghl rejser rundt i hele landet med vin under armen. Sammen tilbereder de en ret, der tager udgangspunkt i den aktuelt udvalgte vin.

Ud over de to længere programformater er der også to korte programmer, som hedder "Viden om vin" og "Tips & tricks". Det første program blev sendt den 7. september, og hver uge kommer der nyt indhold på kanalen, oplyser vinværten.

Hvad er jeres forventninger med Jysk Vin Play?

- Nu er vi first movers inden for vin på skærm. Vi håber, at folk vil være interesserede i at følge programmerne i fremtiden. Hele idéen med kanalen er at komme tættere på og skabe kontakt med seerne og vinelskerne. Hos Jysk Vin har vi et meget specialiseret team, og vi har et stærkt forhold til de bedste producenter i hvert vinområde. Så det næste skridt er at blive stærkere, så vi ser vores kunder bedre. Vi vil identificere os bedre med kunderne, og det kommer vi tættere på med vores tv-kanal, fortæller Cecilia.

Så hvad får vi helt konkret, når vi trykker play på jeres vinkanal?

- I får kontakt til folk, der har en kæmpe passion for vin, og den passion deler vi med jer som vinforbrugere og seere. Vi har puttet hjerte, hjerne og energi i at lave denne her vinkanal, så det vil forhåbentlig kunne mærkes på den anden side, siger vinværten med et smil.

Se med på Jyskvinplay.dk.

Om annoncørbetalt indhold på vores nyhedssites

Indholdet i denne artikel er ikke lavet af vores redaktion, men af annoncøren selv eller dennes samarbejdspartner.

Vi er optaget af, at der er en tydelig skillelinje mellem redaktionelt og kommercielt indhold.
Hvis du oplever, at denne eller andre annoncer er utydeligt mærket vil vi gerne høre det fra dig.