Annonce
Østjylland

Aarhus-virksomheder hjælper fysiske forhandlere: Sender 40 procent af overskuddet videre

Minimum, der sælger tøj til både mænd og kvinder, sender den næste måned en del af overskuddet videre til deres forhandlere for at hjælpe dem gennem coronakrisen. Arkivfoto: Axel Schütt
"Sammen står vi stærkere" er ideologien bag en ny kampagne fra de århusianske brands Minimum og Moves, der sender en stor del af overskuddet fra deres samlede webshop videre til de fysiske forhandlere.
Annonce

AARHUS: Det er vigtigt at støtte lokalt.

Det mener den århusianske virksomhed Minimum, der også står bag søsterbrandet Moves.

Derfor giver de 40 procent af omsætningen fra deres webshop videre til deres fysiske forhandlere.

Håbet er, at man kan minimere de økonomiske konsekvenser, butikkerne lider under, fordi coronakrisen tvinger de fleste af dem til at holde lukket.

- Hos Minimum er vi helt bevidste om, at krisen rammer vores forhandlere først og hurtigst. Butikkerne er vores ilt, og vi er dybt afhængige af, at de også kan trække vejret, siger Peder Tang, stifter og ejer af Minimum, i en pressemeddelelse.

Minimum har også sat en række andre tiltag i søen, der forhåbentligt kan hjælpe forhandlerne.

- Vi stiller blandt andet vores eget lager til rådighed, og vi tilbyder rabatter på kommende kollektioner, siger Peder Tang.

- Det er vigtigt at støtte de lokale butikker, især i en tid som denne, mener Peder Tang, ejer af Minimum og søsterbrandet Moves. Pressefoto: Minimum
Annonce

Alle bærer et ansvar

Minimum kan ikke gøre det hele selv, og derfor er forbrugerne også sat i spil, siger Peder Tang, der mener, at det er vigtigt at løfte i flok.

- Generelt bærer forbrugerne mere end nogensinde et ansvar for at bevare lokalmiljøerne, siger han og fortsætter:

- I samme ombæring vil vi som virksomhed og jeg selv som privatperson generelt slå et slag for vigtigheden i at støtte lokalt. I en tid som denne er det altafgørende, at vi husker at støtte vores lokale aktører, store som små.

Minimum er ikke de eneste, der gør, hvad de kan for at støtte og bevare de lokale butikker.

Hos århusianske James Ay, der forhandler solbriller, sender man også 40 procent af salget videre til de butikker, der forhandler mærket.

- Det er en svær tid for os alle. Vi må hjælpe hinanden, dem der kan, skriver James Ay i forbindelse med kampagnen.

Også hos modevirksomheden Elsk sender man en del af indtjeningen videre.

Her kan køberne selv vælge den lokale forhandler, som 25 procent af omsætningen fra den givne ordre går til.

- Vi føler, at vi har et ansvar for at støtte vores forhandlere og samtidig ved vi godt, at mange i denne tid foretrækker at handle online, skriver Elsk på deres hjemmeside.

Minimums kampagne "United we stand" vil indtil videre vare til og med 30. april.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Randers FC

Så lykkedes det på hjemmebane: Randers FC kontrollerede mod fynboer

Danmark

Fund af corona-virus i hunde og katte: Fødevarestyrelsen afliver katte på minkfarm

Randers FC

Genlæs livebloggen: Randers FC vinder med 2–1 over OB

Østjylland

Peter 'PC' Christiansen får nyt job i FC København: AGF suspenderer ham med øjeblikkelig virkning

Annonce