Annoncørbetalt indhold

Bedre online vilkår giver flere salg

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Det seneste årti er folk begyndt at udskifte traditionelle fysiske butikker og anvende webshops i stedet for. Webshops giver forbrugerne et langt større udvalg, da man nemt og hurtigt kan kigge mange forskellige webshops igennem og sammenligne priser. Som webshop ejer har man en begrænset mængde af værktøjer til at øge konverteringen på deres eksisterende kunder og det er derfor vigtigt, at man gør sig dybdegående research.

  • E-handel vækster konstant

De seneste par år er nethandel blevet meget mere normalt i vores dagligdag og dette skyldes især, at forbrugere bruger mere tid på nettet gennem deres, computer, mobil og tabet. I takt med et større internetforbrug har hjemmesider udviklet sig mere for at passe til de diverse nye formater.

Mere konkurrence betyder oftest, at virksomhederne skal give en bedre oplevelse til kunderne for, at de vil købe deres vare. På internettet er dette især prisen, som spiller en stor rolle, hvis man snakker om identiske vare. F.eks. hvis man skal købe værktøjer af samme brand. Derudover spiller servicen en stor rolle, da dette kunne være leveringstiden, returneringspolitikken og lignende. Sidst og ikke mindst spiller sikkerheden på diverse hjemmesider mere og mere. Hackerangreb og dataudslip kommer oftere på avisen og gør forbrugerne mere og mere utrygge.

  • Mere tryghed giver mere salg

I webshop lingo er konverteringsoptimering er ord, som oftest høres og snakke om. Alt i alt handler det om hvorvidt, at man %-mæssigt kan få flere folk til at købe en vare. Dette kan dog være meget svært, hvis man gerne vil beholde samme overskud. Noget nogle webshops gør er at sætte prisen ned hvorefter at flere folk køber deres produkter. Problemet er bare, at dette direkte påvirker bundlinjen.

Anmeldelsessider og generelle referencer er med til, at give forbrugerne mere tryghed, da man lettere kan stole på diverse virksomhed. Derudover er certificeringer blevet mere og mere populært på fysiske vare, som fx madprodukter, tøj og lignende.

Webshopsejere havde før ikke mange muligheder for, at vise deres høje standarder og derfor har Makeitmedia skabt Sikkerhedsmaerket.dk for, at sikre høje standarder for hjemmesider. Sikkerhedsmærket er med til at give forbrugerne en bevidsthed om deres høje standarder. Dette hjælper forbrugerne med at købe produkter eller services med ro i maven, da man kan stole på hjemmesiden.

Man kan altså konverteringsoptimere ved at gøre forbrugerne mere villige til at købe deres produkter eller services uden, at det skal ramme ens bundlinje. Vigtigst af det skal man som webshop ejer vise, at man kan stole på hjemmesiden, da de færreste vil købe en masse produkter, som ingen har skrevet om på internettet, sociale medier og lignende.

Læs mere om certificeringen.

  • En troværdig hjemmeside giver flere salg

Som webshopejer skal man kunne yde den bedste service og gøre ens hjemmeside nem at navigere og hurtig at købe vare. Derfor er webshoppen noget af det vigtigste man kan investere i. Webshoppen er virksomhedens udgangspunkt og er oftest det, som gør det største indtryk hos forbrugerne. Selv hvis man laver den bedste reklame i verdenen vil det være meget svært at overbevise folk om at købe vare på ens hjemmeside, hvis den ligner noget fra 90’erne. Kig på hjemmesiden som om du var forbruger og se hvordan du kan gøre din hjemmeside mere troværdig og derved øge konverteringsraten.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.