Annoncørbetalt indhold

Crossover tasker der er med til at gøre en forskel

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Crossover tasker der er med til at gøre en forskel

Ejeren bag firmaet MicMic er danske Michala. Hun designer smukke crossover tasker, skuldertasker, punge, computer covers og andre accessories i høj kvalitetslæder. Alle styles bliver efterfølgende solgt på hendes webshop og i butikker. MicMic har to fokus-områder; nemlig en linje med øko-venligt læder fra Indien og en linje fra Etiopien, hvor fokus er på socialt orienteret arbejde f.eks. ved at bidrage til at gøre en forskel for udsatte kvinder.

Danske design tasker

Udover at være syet ansvarligt, er taskerne hos MicMic tidløse og holdbare. Alle crossbody taskerne og øvrige items er syet af læder i højeste kvalitet. Med et produkt i læder er man garanteret en crossover taske, en punge eller andet item, der blot bliver flottere med tiden – i modsætning til tasker af andre materialer, der typisk får slid og ærgerlige huller. Du tænker måske, at én taske ikke kan følge moden de næste mange år, men det tror MicMic på, at den kan! Michala designer bevidst tidløse crossbody tasker, der hverken går af mode eller du bliver træt af. Alle taskerne har et meget æstetisk look og et simpelt design - alligevel er der detaljer på produkterne, der gør dem alle helt unikke i forhold til, hvad man kan finde i butikkerne. Vi er vilde med MicMics læder crossover tasker i sort og alle de øvrige flotte farver og styles.

Når mode går hånd i hånd med etik

Hvis man tager et dybere kig på modellerne i MicMics webshop, kan man ikke umiddelbart se, hvor de forskellige styles kommer fra, og hvad historien bag er – men faktisk ligger der en historie bag hvert enkelt produkt. Styles fra Etiopien har fokus på forskellige sociale elementer. MicMic samarbejder med fem forskellige værksteder og fabrikker i Etiopien. MicMics ”Boro taske” er f.eks. en crossover taske i sort læder (fås faktisk i hele fem farver), der bliver syet på et værksted med stort fokus på fair lønninger og gode arbejdsvilkår. Derudover er næsten alle syerskerne udsatte kvinder, der på ansættelsestidspunktet ingen – eller meget små – muligheder havde for et andet godt job. MicMic har netop også indledt et samarbejde med et værksted, der skal sy nye skuldertasker. Her er alle syerske HIV-smittede kvinder. Det er i sagens natur trist. HIV er derudover stærkt stigmatiseret i Etiopien, hvilket ofte resulterer i, at disse sårbare kvinder bliver udstødt af familie og venner, og bliver nødsaget til at flygte fra deres hjem. På dette værksted har HIV-smittede kvinder mulighed for at blive ansat i et godt job. Derved styrkes deres selvstændighed og selvtillid, og er med til at give dem et mere normalt liv igen. Dette er blot nogle eksempler på, hvordan MicMic ønsker at bidrage i udsatte samfund.

Da disse samarbejdspartnere og Etiopien ofte har udfordringer med leveringer, har danske Michala dog også lært, at der skal mere sikkerhed i forretningen. Derfor samarbejder hun også med en fabrik i Indien, der er specialiseret i øko-venligt læder. Det er en stabil samarbejdspartner, der samtidig er SA8000-certificeret. Øko-venligt læder er garvet uden brug af tunge kemikalier som f.eks. krom, tungmetaller, formaldehyd, klorerede paraffiner og azofarvestoffer. Samtidig er SA8000-certificeringen en af de mest anerkendte internationale standarder for social ansvarlighed – den bygger på FNs Børnekonvention, Menneskerettighedskonventionen og en række resolutioner fra internationale arbejdsmarkeds organisationer. I kan se hele MicMic udvalg af crossover tasker og meget mere på hjemmesiden.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.