Annonce
Erhverv

Direktør Tørk Furhauge fra Nyborg Destilleri og Ørbæk Bryggeri: Det højeste mål er at skabe et samfund af glade mennesker

Da Tørk Furhauge begyndte hos Naturfrisk Group, brugte han billedet af en larve, der skulle udvikle sig til en smuk sommerfugl overfor medarbejderne. - I resten af 2019 skulle vi ikke opfinde nye ting men forpuppe os og få styr på systemer, produkter, processer, produkter, sortiment og salgsmateriale. I år har vi fokus på salg og marketing og kommer ud som en smuk sommerfugl, og så kommer vi for alvor op at flyve i 2021. Det tager tid at få blod ud i vingerne, siger han. Foto: Nils Svalebøg
Han har bistader og hønsegård i villahaven, lærte at uddelegere ansvar som sergent og har topjob i store virksomheder som Coca-Cola, Carlsberg, Pågen og Løgismose Meyers på sit cv. Nu er Tørk Furhauge i gang med at forvandle Naturfrisk Group med Nyborg Destilleri og Ørbæk Bryggeri fra en larve til en smuk sommerfugl, der for alvor skal op at flyve i 2021.
Annonce

NYBORG: Tørk Furhauge var lige fyldt 20 år, da han som sergent i Fynske Livregiment havde ansvaret for at forvandle 40 menige; mange ufrivilligt tvunget til at aftjene deres værnepligt, og flere af dem med en plettet straffeattest, til gode soldater.

Som næstkommanderende i delingen bad han de øvrige sergenter holde fri eller forberede de næste lektioner, mens han påtog sig opgaven med at få tropperne til at bygge et nedgravet feltbefæstningsanlæg, som dem man ser på film. En opgave, der normalt ville tage en dags tid.

Tørk Furhauge havde forberedt sig.

Med letforståelige instruktionstegninger og klare beskeder stillede han de menige op i otte kolonner, gjorde den forreste til ansvarlig og gik selv i gang med at grave ud til en let morter i den ene ende af anlægget med besked om, at de andre kunne finde ham og spørge ham om hjælp der. Opgaven var løst, når man ikke kunne se anlægget på 100 meters afstand.

- Jeg blev forholdsvist hurtigt færdigt og kunne gå lidt frem og tilbage. Et enkelt sted måtte jeg hjælpe til, fordi ham med ansvaret stod nede i hullet, mens de andre kiggede på. Ellers kørte det, og jeg havde masser af tid og gik hen til den anden og tredje deling, men der var ingen, der havde tid til at snakke med mig. De fór frem og tilbage for at spørge sergenten, hvad de skulle gøre, når de nu havde hentet en ny dims, husker Tørk Furhauge.

I hans deling havde de menige fået ansvar, og de var færdige langt før tid.

- Vi var de eneste, der lykkedes med det hele, og vi havde masser af tid til overs, så vi nåede også at spille lidt fodbold. Da jeg bagefter stillede folk op på tre geledder, sagde jeg, at hvis det ikke var fordi, det ville give mig problemer med kompagnichefen, ville jeg give dem allesammen et stort, vådt smækkys, fordi de havde været så gode, fortæller Tørk Furhauge.

Han husker stadig aha-oplevelsen fra militæret tydeligt nu, mere end 30 år senere. Dels fordi sergentjobbet var hans første rigtige lederjob efter patruljeførertjansen hos spejderne. Dels fordi den opgave lærte ham værdien af delegerende ledelse. Et ledelsesprincip, han har brugt lige siden i en karriere med topjobs i virksomheder som Coca-Cola, Carlsberg, Pågen - dem med kanelgiflerne - og Løgismose Meyers, inden stillingen som administrerende direktør hos Naturfrisk Group, der står bag Nyborg Destilleri og Ørbæk Bryggeri.

- Edgar Scheins teori om, hvad der motiverer mennesker på tværs af brancher, holder stadig. Han kom frem til, at relationerne til både chefen og kollegaerne er vigtige, og så er der fire ting omkring selve jobbet, der også skal være opfyldt. Man skal have indflydelse, kende mål og retning for både sin egen og firmaets retning og have kompetencer, der modsvarer udfordringerne. Jobbet skal hverken være for kedeligt eller for stressende. Og så skal man have feedback, gengiver Tørk Furhauge, inden han vender tilbage til det nedgravede feltbefæstningsanlæg.

De menige fik nogle klare mål, en klar retning og indflydelse. De fik en ordentlig instruktion, så kompetencer og udfordringer modsvarede hinanden, og de vidste, at han var i nærheden. Mens Tørk Furhauge gik frem og tilbage, sørgede han for at give feedback.

- Dengang var jeg ikke opmærksom på de fire motivationsfaktorer, men i dag bruger jeg det nogle gange helt systematisk, fortæller han.

- Og Tørk? Det var vist min far, der slog op og fandt det mærkeligste navn i navnebogen. Han bilder sig vist ind, at det er oldnordisk, men jeg har hørt mange forklaringer på det navn, så jeg er ikke sikker. Til gengæld har jeg ikke hørt nogen udenfor Norden prøve at udtale mit navn. I Kina måbede de. "Tchjok?" Det var fint. Jeg behøver ikke sige andet, end "My name is Tørk", for der er kun fem i Danmark, der hedder det, og den ene er vist død.

Tørk Furhauge, administrerende direktør i Naturfrisk Group.

Annonce

Har aldrig arbejdet mere

Tørk Furhauge viser roligt rundt mellem whiskytønder, store destilleringsmaskiner, kaffelikør og diverse smagsprøver i Nyborg Destilleris charmerende rå og historiske rammer, der i 125 år fungerede som værksted for Statsbanernes godstog.

Siden midten af august 2019 har han været direktør i Naturfrisk Group, der foruden destilleriet også tæller restaurant, Ørbæk Bryggeri, hvor der både produceres øl og læskedrikke, og en tomastet skonnert. En opgave, han sagde ja til ud fra sit princip om altid at ville lære noget nyt, men også fordi han faldt for den iværksætterdrevne virksomheds historie og de mennesker, der er omkring den.

- Det er nogle sympatiske mennesker, og så hørte jeg hele historien om den her gamle hippiefamilie, som startede med at sælge økologiske dadler på Hjallerup Marked i 1970'erne, åbnede en helsekostbutik i Silkeborg og importerede økologiske varer. Da Nicolai Rømer en dag spurgte sin far, hvorfor der ikke fandtes økologisk cola, begyndte de som typiske iværksættere selv at lave det. Siden er der kommet øl, whisky, restaurant og en tomastet skonnert til. Den historie behøver ikke sminkes. Den skal bare fortælles, som den er, og jeg kunne se et uudnyttet potentiale. Jeg havde et job i en større virksomhed på hånden, men det har jeg prøvet før, og jeg har ikke et øjeblik fortrudt, forklarer Tørk Furhauge.

Det seneste halve år har han ellers arbejdet mere end nogensinde. I hvert fald hvis man spørger hans kone.

- Mine tidligere kollegaer i Carlsberg har nok svært ved at tro det, men jeg arbejder mere her. Der har været mere at lave, end jeg regnede med. Det er hver aften og alle weekender, men det er sjovt, jeg arbejder sammen med søde mennesker, og jeg kommer glad hjem, siger den 52-årige direktør, der foruden de mange arbejdstimer også pendler mellem familiens hjem i Bagsværd og de to virksomhedsdestinationer på Østfyn.

Annonce

Mere ansvar til medarbejderne

Der har han en vision om at skabe Danmarks førende virksomhed indenfor økologiske drikkevarer. En blød formulering, der både kan gøres op i omsætning, indtjening, innovationskraft eller i forhold til offentlighedens kendskab.

I stærk konkurrence skal den mission lykkes med en strategi om at være mere fleksibel end de store konkurrenter, mere innovative end de andre mellemstore bryggerier og mere professionelle end de små håndværksbryggere, som sjældent har bogholdere og marketingsfolk ansat.

- Vi har et fleksibelt produktionssetup, hvor vi for eksempel kan producere med kundernes etiketter eller kombinere råvarer, og så kan der komme en masse innovationskraft ud af, at vi både producerer sodavand, øl og spiritus, forklarer Tørk Furhauge.

Han kom til en iværksættervirksomhed, der også var drevet iværksættermæssigt, hvor man med stor energi løb efter alle bolde uden for mange systemer og forretningsgange.

- Det er sådan, en iværksættervirksomhed skal drives. Ellers kommer man aldrig i gang, men der er også udfordringer ved at arbejde uden ret meget struktur, systemer og processer, særligt når virksomheden bliver lidt større og mere kompleks. Der skal vi op i næste gear uden at miste entreprenørånden, og vi er nødt til at tage et skridt ad gangen. Larry E. Greiner skrev i 1972 om vækstens fem faser. På tværs af virksomheder og brancher fandt han ud af, at den entreprenørdrevne virksomhed typisk oplever mangel på direktion i sin første krise. Den er ofte lidt topstyret og ustruktureret. Løsningen er at delegere mere ansvar ud til medarbejderne, simplificere forretningen og automatisere ting, som før blev gjort manuelt, fortæller Tørk Furhauge.

Om Tørk Furhauge

Tørk Furhauge, 52, har stået i spidsen for Naturfrisk Group siden 15. august 2019. Han har mere end 20 års erfaring fra fødevarebranchen, hvor han tidligere har haft en række fremtrædende stillinger i Coca-Cola, Carlsberg, den svenske brødgigant Pågen og senest Løgismose Meyers.

Han har fra sine tidligere jobs både stor erfaring med at sælge drikkevarer til restauranter, hoteller og caféer, og i Løgismose Meyers lærte han også restaurationsbranchen at kende. Noget, han ser som en fordel med Nyborg Destilleris restaurant in mente.

Han har tidligere fokuseret meget på at skabe en god kultur på arbejdspladsen og arbejdede meget med værdier i Pågen. Han har stor erfaring med at lave Youtube-film til medarbejderne, og ofte optager han filmene hjemme i sin egen have.

Han bor fortsat i Bagsværd sammen med sin kone og den yngste af deres to sønner. Der bruger han blandt andet tid på havearbejde, for han har en ambition om at gøre de 900 kvadratmeters villahave til en naturoase. Han kører også mountainbike i cykelklubben KGB; Knald Gode Ben, og indimellem dyrker han hotyoga i The Wolfpack Gym på Østerbro for at holde problemerne med en diskusprolaps i skak.

Annonce

Et navn i pagt med naturen

Konkret har han blandt andet udviklet et produktionsplanlægningssystem, som betyder, at virksomheden skal blive bedre til at undgå at producere varer, som alligevel aldrig bliver solgt, men til gengæld får sat produktionen af de efterspurgte varer i gang på det rigtige tidspunkt. Desuden arbejder han på at standardisere messemateriale, så det bliver simplere at gennemføre messer i fremtiden, og så er der hele den del, der handler om at fortælle virksomhedens historie og dens mål om at lære andre om naturen gennem nye etiketter på sodavandsflaskerne.

Fra slutningen af februar vil der komme fredede dyr på en række af Naturfrisk-etiketterne. For eksempel kommer der et billede af en isfugl med en fisk i munden på de nye danskvandsetiketter. På den måde er Naturfrisk Group med til at fortælle historien om biodiversitet.

- Alle er jo for miljø og natur, men det er ikke alle, der ved så meget om det. Jeg tror, man får større sympati og interesse for naturen, hvis man forstår den. Vi vil gerne være med til at lære og uddanne i stedet for at bebrejde og belære, siger Tørk Furhauge, der altid har interesseret sig for naturen.

Han er vokset op med en dansk far og en tysk mor. Oprindeligt hed farens familie Larsen, men da de i sin tid flyttede til sommerhuset ved Furesøen og omdannede det til helårsbolig, tog familien navneændring til Furhauge; haven ved Furesøen.

- Og Tørk? Det var vist min far, der slog op og fandt det mærkeligste navn i navnebogen. Han bilder sig vist ind, at det er oldnordisk, men jeg har hørt mange forklaringer på det navn, så jeg er ikke sikker. Til gengæld har jeg ikke hørt nogen udenfor Norden prøve at udtale mit navn. I Kina måbede de. "Tchjok?" Det var fint. Jeg behøver ikke sige andet, end "My name is Tørk", for der er kun fem i Danmark, der hedder det, og den ene er vist død.

Om Naturfrisk Group A/S

Naturfrisk Group A/S er en sammenlægning af Ørbæk Bryggeri og Nyborg Destilleri. Selskabet købte i august 2019 også den økologiske sodavandsproducent Macarn, der ligger i Skærbæk mellem Ribe og Tønder.

Navnet Naturfrisk opstod, da Niels og Nicolai Rømer - de to stiftere og ejere af Ørbæk Bryggeri og Nyborg Destilleri - købte bryggeriet i Ørbæk. Der fandt de et rum fuld af gamle etiketter. Blandt dem var én med navnet Naturfrisk, som passede godt til virksomhedens værdier om at producere økologiske drikke.

Mens Nyborg Destilleri især er kendt for whisky og gin, hører øllen Fynsk Forår til Ørbæk Bryggeris mest kendte produkter. Begge virksomheder har dog en række andre produkter i sortimentet også.

Tørk Furhauge har været administrerende direktør for Naturfrisk Group siden 15. august 2019.

Virksomheden kom ud med et overskud på 5,2 millioner kroner i det seneste regnskab. Det dækker dog over store forskelle, for mens Ørbæk Bryggeri igen kom ud med et flot overskud på næsten 10 millioner kroner, gav Nyborg Destilleri et underskud på knap fem millioner kroner. Et resultat, der dog var ventet af selskabet på grund af investeringer i organisation og produktudvikling.

Foruden bryggeri og destilleri har virksomheden også restaurant på Nyborg Destilleri og en tomastet skonnert.

I alt er der omkring 45 ansatte. Omkring en tredjedel af dem er deltidsansatte.

Annonce

Hønsegård og bistade

Tørk Furhauge er behageligt selskab.

Fuld af ord, letafkodelige allegorier og dokumenter til at understøtte sine pointer, som han har hentet gennem en lang karriere af topjob.

Senest i Løgismose Meyers, hvor han blev afskediget i 2018.

Da han efterfølgende gik ledig en periode, arbejdede han frivilligt for forskellige NGO'er, men begyndte også at holde bier i familiens baghave i Bagsværd. Måske er det derfor, de økologiske værdier og interessen for at skabe glæde for forbrugerne i harmoni med både miljø og natur virker så ukompliceret for ham at tale om. Det er værdier, der er dybt forankret i ham.

- Jeg har både høns, bier, tre kompostbeholdere, højbede, to pindsvinehuse og 20 fuglekasser hjemme i haven. Min have skal være en lille oase for natur mellem alle de andre græsplæne-flisehaver rundt omkring i nabolaget. Jeg har haft rugende sortmejser, halemejser, rødhalse, fluesnappere og gærdesmutter, og mine bier gav 15 glas honning i sommer, selv om det er en 900 kvadratmeter stor villahave i Bagsværd. Den slags kan man sagtens få meget ud af, siger Tørk Furhauge, som kan se lys for enden af tunnelen i forhold til at få sine weekender tilbage i den nærmeste fremtid.

Mange af de initiativer, han har sat i værk, skal ikke gentages, og derfor bliver der med tiden også mere overskud til at køre mountainbike i cykelklubben KGB, der står for Knald Gode Ben. En hobby, hvor han gerne indrømmer, at klublogoet gør ondt på hans gamle soldaterhjerte. Ikke mindst fordi der i G'et indgår hammer og sejl.

Tørk Furhauge var i årevis også aktiv i hjemmeværnets specialenhed SSR, hvor han har været på øvelse med både Navy Seals og Frømandskorpset og blev trænet i at operere bag fjendens linjer.

Nyborg Destilleri holder til i de gamle DSB-bygninger, hvor statsbanernes godstog blev repareret gennem 125 år, og historien er synlig i lokalerne. Blandt andet har Niels og Nicolai Rømer fundet et gammelt tog i Tyskland, som er blevet kørt til Danmark for både at skabe stemning og huse whiskytønder. Her er det Tørk Furhauge og still-man Stig Juhl-Rasmussen, der blandt andet udvikler whisky, der mødes ved toget. Foto: Nils Svalebøg
Annonce

Positiv livsindstilling

Mountainbikeinteressen holder ved, mens det sidste ebbede ud i takt med, at arbejdet krævede flere og flere timer, og Tørk Furhauge blev udfordret i familielivet. Et faktum, der også fik betydning for hans karriere.

- Vores yngste søn fik konstateret en kræftsvulst i hjernen, da han var et halvt år, og han var igennem en masse operationer og kemokure. En periode boede vi nærmest på Rigshospitalet, men da han var halvandet år, fik vi at vide, der ikke var mere at gøre. Så vi stoppede med behandlingen. Vi ville sørge for, at han var glad, indtil det var slut, så vi tog ham med hjem og brugte tid på at tage i zoo og den slags.

I begyndelsen sov Tørk Furhauges søn 23 timer i døgnet, men langsomt blev de vågne timer flere og flere. Efter et år var kræftsvulsten væk, og i dag er familiens yngste 21 år.

Han har imidlertid en hjerneskade som følge af de mange behandlinger, og derfor valgte Tørk Furhauge muligheden for at rejse ud med jobbet i Carlsberg fra. Skulle han have haft familien med til Sydøstasien, ville han have været tvunget til at gå ud de fleste aftener, mens hans kone skulle sidde hjemme med ansvaret for både deres ældste og den yngste, hjerneskadede søn.

I stedet fik han sit udlandseventyr hos den svenske brødgigant Pågen, hvor han pendlede fra hjemmet i Bagsværd til Malmø.

- Det var en mulighed for alligevel at komme til at arbejde i et andet land. Selv om Sverige måske ikke lyder så eksotisk, var det mere anderledes, end man tror. Det er nogle andre ting, de snakker om, nogle andre kendisser, og ingen af dem har set Matador. De havde en hel anden referenceramme, jeg lærte et nyt sprog, og pludselig var jeg i en helt anden verden, hvor jeg fik nogle virkeligt gode venner, som jeg stadig ser, siger Tørk Furhauge.

Han bruger de knap seks år i Sverige som et billede på den livsindstilling, han om ikke grundlagde, så i hvert fald blev bekræftet i, mens sønnen var indlagt på Rigshospitalet.

- Det gælder om at være glad og nyde det, livet byder, i stedet for at for at ærgre sig over det, man ikke får. Havde det ikke været for min søn, havde jeg ikke fået jobbet i Pågen, lært et nyt sprog og fået de bedste venner. Det er en livsindstilling. Nogle har alt i verden og er alligevel negative. Andre har alle mulige problemer, men er alligevel glade, når de står op om morgenen. Det er noget, man selv bestemmer, mener Tørk Furhauge.

Tørk Furhauge har haft travlt det første halve år hos Naturfrisk Group, hvor han har arbejdet med systemer og processer. Nu skal der fokus på salg, marketing og medarbejdere. Foto: Nils Svalebøg
Annonce

"Hulken" vil være åben og tilgængelig

Som leder ser han det som en af sine vigtigste opgaver at sørge for, at medarbejderne går glade til og fra arbejde. Især i Pågen arbejdede han meget med at eliminere silokulturen, brokkulturen og medarbejdernes frygt for at sige deres mening.

- Culture beats strategy, fastslår han.

Kultur slår strategi.

- Det er en floskel, men det passer. Du kan have de fineste strategier, men hvis kulturen er dårlig, eller medarbejderne for eksempel ikke er kvalitetsbevidste, kan du ikke skabe et high end-brand. I Pågen havde vi det payoff, at Pågen bager med kærlighed. Det brugte vi i stedet for en masse værdier og fine ord, som folk alligevel ikke kunne huske. Derfor lavede vi en masse film om de gode kulturelementer. De dårlige gad vi ikke snakke om. Det er en god tommelfingerregel. Man skal tage initiativer, der fjerner de dårlige kulturelementer, og så skal man tale om de gode, råder Tørk Furhauge.

På sit cykeltøj bruger han kunstnernavnet "Hulken", som han fik i gymnasietiden på grund af sin statur. Selv om det ikke er mange andre, der bruger det om ham, er han bevidst om, at han fylder både med sit fysiske udtryk og med sine meninger.

- Der er måske nogle, som kan være bange for at sige mig imod. I hvert fald når de ikke kender mig, men det er en af mine ledelsesværdier, at jeg skal være åben og tilgængelig. Og så er jeg kompromisløs, når det handler om kvalitet, der rammer forbrugere og kunder. Det er o.k. at lade være med at bruge fire timer ekstra på noget, som folk internt forstår alligevel, men udadtil skal alt være perfekt. Også selv om man skal bruge en hel weekend på det, siger Tørk Furhauge.

Det er en lang proces at lave whisky. Den mørke væske skal lagre i minimum tre år, før den må kaldes whisky. Foto: Nils Svalebøg
Annonce

Et højere formål

Samtidig har han fokus på at slippe energien fri og bruge sine medarbejdere der, hvor de skaber mest værdi for virksomheden. Det gør han for eksempel ved at lægge flere beslutninger ud til de enkelte og minimere den tid, der bliver brugt på interne møder, mails og målopfølgning.

- Det har været en pejlesnor i alle mine jobs, at jeg skal sørge for, at medarbejderne er glade, både når de går til og fra arbejde. Så kan det ikke gå helt galt. Jeg ser mig selv som den, der skal feje vejen og curle lidt for medarbejderne, så de kan levere det, de er blevet ansat til, siger Tørk Furhauge.

Allerede tidligt i sin karriere begyndte han at spekulere over det højere formål med at lægge de fleste af sine vågne timer i arbejdet.

Da han i 1990'erne hørte topchefer i Coca-Cola tale om, at virksomheden arbejdede for at gøre aktionærerne glade, ligesom det lød i mange andre virksomheder på den tid, stillede han sig ikke tilfreds. For hvem arbejdede aktionærerne for?

- Hvis du bliver ved med at spørge, slutter det med, at vi arbejder for et samfund af glade og lykkelige mennesker. Det højeste mål er at skabe et samfund af glade mennesker. Det er derfor, vi bygger pæne huse og har den politiske model, hvor vi balancerer lysten til at arbejde med at hjælpe dem, der ikke er så godt stillet. Det gælder om at skabe lykke og glæde, og en virksomhed er en lille del af samfundet. Hvis man som leder er et dumt svin overfor sine medarbejdere, tror din virksomhed er sat i verden for at tjene penge, eller at du skal hundse rundt med folk, har du misforstået den overordnede opgave fuldstændigt.

- Der er et højere formål. For os i Naturfrisk Group er det at skabe produkter i harmoni med natur og miljø og på den måde skabe glæde. Ødelægger vi vores natur, får vi dårligere drikkevand, lavere biodiversitet og på længere sigt bliver vi mennesker mindre lykkelige af det, siger Tørk Furhauge.

Det er en lang proces at lave whisky. Den mørke væske skal lagre i minimum tre år, før den må kaldes whisky. Foto: Nils Svalebøg
Whiskyen Ardor er et af Nyborg Destilleris signaturprodukter. Foto: Nils Svalebøg
De mange produkter er sat indbydende op i butikken på destilleriet. Foto: Nils Svalebøg
Still-man Stig Juhl-Rasmussen dufter til whiskyen. Foto: Nils Svalebøg
Tørk Furhauge forsøger at suge så meget viden som muligt til sig om produktionen, og derfor går han gerne med i destilleriet. Foto: Nils Svalebøg
Da Tørk Furhauge begyndte hos Naturfrisk Group, brugte han billedet af en larve, der skulle udvikle sig til en smuk sommerfugl overfor medarbejderne. - I resten af 2019 skulle vi ikke opfinde nye ting men forpuppe os og få styr på systemer, produkter, processer, produkter, sortiment og salgsmateriale. I år har vi fokus på salg og marketing og kommer ud som en smuk sommerfugl, og så kommer vi for alvor op at flyve i 2021. Det tager tid at få blod ud i vingerne, siger han. Foto: Nils Svalebøg
Der skal ikke åbnes for tønderne alt for tit, men en gang imellem skal man selvfølgelig smage på væsken for at sikre sig, at den udvikler sig rigtigt. Foto: Nils Svalebøg
Stig Juhl-Rasmussen har ansvaret for Nyborg Destilleris whiskyproduktion, og han spiller derfor en vigtig rolle i destilleriets produktudvikling. Foto: Nils Svalebøg
På Nyborg Destilleri kan kunderne komme med deres egen whisky og få den lagret. Derfor står der mange sjove navne på nogle af tønderne. Foto: Nils Svalebøg
Det er en lang proces at lave whisky. Den mørke væske skal lagre i minimum tre år, før den må kaldes whisky. Foto: Nils Svalebøg
Det er en lang proces at lave whisky. Den mørke væske skal lagre i minimum tre år, før den må kaldes whisky. Foto: Nils Svalebøg
Tørk Furhauge har et ledelsesprincip om, at han skal gøre det nemt for medarbejderne at udføre det, de er ansat til. Derfor forsøger han blandt andet at minimere den tid, der bliver brugt på interne møder, mails og målopfølgning, selv om det naturligvis ikke kan elimineres helt. Foto: Nils Svalebøg
Whiskyen Ardor er et af Nyborg Destilleris signaturprodukter. Foto: Nils Svalebøg
Tørk Furhauge har en vision om at gøre Naturfrisk Group med Nyborg Destilleri og Ørbæk Bryggeri til Danmarks førende virksomhed indenfor økologiske drikkevarer. Foto: Nils Svalebøg
Stig Juhl-Rasmussen har ansvaret for Nyborg Destilleris whiskyproduktion, og han spiller derfor en vigtig rolle i destilleriets produktudvikling. Foto: Nils Svalebøg
Stig Juhl-Rasmussen har ansvaret for Nyborg Destilleris whiskyproduktion, og han spiller derfor en vigtig rolle i destilleriets produktudvikling. Foto: Nils Svalebøg
Stig Juhl-Rasmussen har ansvaret for Nyborg Destilleris whiskyproduktion, og han spiller derfor en vigtig rolle i destilleriets produktudvikling. Foto: Nils Svalebøg
Tørk Furhauge har haft travlt det første halve år hos Naturfrisk Group, hvor han har arbejdet med systemer og processer. Nu skal der fokus på salg, marketing og medarbejdere. Foto: Nils Svalebøg
På Nyborg Destilleri kan kunderne komme med deres egen whisky og få den lagret. Derfor står der mange sjove navne på nogle af tønderne. Foto: Nils Svalebøg
Stig Juhl-Rasmussen har ansvaret for Nyborg Destilleris whiskyproduktion. Her beundrer han farven på sin smagsprøve. Foto: Nils Svalebøg
Man skal lugte til whiskyen i toppen af glasset, hvor den ikke er så sprittet, forklarer Stig Juhl-Rasmussen. Foto: Nils Svalebøg
Da Tørk Furhauge begyndte hos Naturfrisk Group, brugte han billedet af en larve, der skulle udvikle sig til en smuk sommerfugl overfor medarbejderne. - I resten af 2019 skulle vi ikke opfinde nye ting men forpuppe os og få styr på systemer, produkter, processer, produkter, sortiment og salgsmateriale. I år har vi fokus på salg og marketing og kommer ud som en smuk sommerfugl, og så kommer vi for alvor op at flyve i 2021. Det tager tid at få blod ud i vingerne, siger han. Foto: Nils Svalebøg
Da Tørk Furhauge begyndte hos Naturfrisk Group, brugte han billedet af en larve, der skulle udvikle sig til en smuk sommerfugl overfor medarbejderne. - I resten af 2019 skulle vi ikke opfinde nye ting men forpuppe os og få styr på systemer, produkter, processer, produkter, sortiment og salgsmateriale. I år har vi fokus på salg og marketing og kommer ud som en smuk sommerfugl, og så kommer vi for alvor op at flyve i 2021. Det tager tid at få blod ud i vingerne, siger han. Foto: Nils Svalebøg
Nyborg Destilleri holder til i de gamle DSB-bygninger, hvor statsbanernes godstog blev repareret gennem 125 år, og historien er synlig i lokalerne. Blandt andet har Naturfrisk Group fundet et gammelt tog i Tyskland, som er blevet kørt til Danmark for både at skabe stemning og huse whiskytønder. Her er det Tørk Furhauge og still-man Stig Juhl-Rasmussen, der blandt andet udvikler whisky, der mødes ved toget. Foto: Nils Svalebøg
Nyborg Destilleri holder til i de gamle DSB-bygninger, hvor statsbanernes godstog blev repareret gennem 125 år, og historien er synlig i lokalerne. Blandt andet har Niels og Nicolai Rømer fundet et gammelt tog i Tyskland, som er blevet kørt til Danmark for både at skabe stemning og huse whiskytønder. Her er det Tørk Furhauge og still-man Stig Juhl-Rasmussen, der blandt andet udvikler whisky, der mødes ved toget. Foto: Nils Svalebøg
Nyborg Destilleri holder til i de gamle DSB-bygninger, hvor statsbanernes godstog blev repareret gennem 125 år, og historien er synlig i lokalerne. Blandt andet har Niels og Nicolai Rømer fundet et gammelt tog i Tyskland, som er blevet kørt til Danmark for både at skabe stemning og huse whiskytønder. Her er det Tørk Furhauge og still-man Stig Juhl-Rasmussen, der blandt andet udvikler whisky, der mødes ved toget. Foto: Nils Svalebøg
Lokalerne er fyldt med sjæl og masser af effekter med historie. Foto: Nils Svalebøg
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport For abonnenter

Alt andet end pletfri præstation mod Ajax: Her er Agesens forklaring

Annonce