Annonce
Debat

Flere "køtilbud" i Randers

Med sine 13 landeveje, der alle ender op i et knudepunkt ved Randersbro, har byen et stadigt voksende problem. Hvordan løser vi knuden op? Da vi havde hoved A10 prøvede byen at aflaste med en ny motorgade, Østervold, som skulle være ført igennem til Vestervold og Hobrovej, men da man skulle rasere Adelgade, fandt man, at det alligevel ikke var en god løsning og stoppede op.

Uden tanke for trafik og handel valgte man at etablere gågade og binde sløjfen på, ren idyl, og nu skal der bygges vandløb og cisterne.

Den gamle hovedgade - Storegade, Middelgade og Torvegade - lukkede de af i den ene ende. Flere biler og mere forvirring.

Resultatet er klumpet sammen nede omkring Randersbro i et samsurium. Biltrafikken skal foregå i alle retninger ad de 13 landevej, helst uhindret og uden kø.

Den påtænkte broløsning løser kun knuden op mod syd. Alt andet ender op i nye køtilbud.

En østbro er et tilbud om frakørsel fra motorvej både mod syd og nord og vil også hjælpe på køerne på Viborgvej, fordi erfaring viser, at bilister altid finder den hurtigste vej til og fra arbejde: Her vil digitale informationer hjælpe til.

Ja, østbroen er en udenoms løsning, der kan løse knuden ved Randersbro.

Tænk på det og så løses klimaet på anden vis.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce