Annonce
Debat

Flodbyen Randers, byen ved vandet

Annonce

Læserbrev: Først tillykke Randers med, i store træk, en god plan - en god plan for havneområdet.

Planen rummer plads til, at alle Randers-borgere kan få glæde af områderne ved åen/ fjorden. Samtidig giver den mulighed for boliger i alle kategorier og ikke mindst nogle luksuslejligheder, der vil tiltrække nogle gode skatteydere til kommunen.

Hvis vi sammenligner med havnefronten i Aalborg og Aarhus, skiller planen for Randers sig ud ved, at der er indbygget grønne områder og plads til byliv.

Vi Randers-borgere må gribe chancen og skabe de rammer, der skal til, for at tiltrække gode skatteborgere. Vi har alle muligheder med vores skønne natur smeltet sammen med byen Randers.



Igen tillykke Randers med planen.

Men, men, men …

De egentlige barrierer med alt for meget kørende trafik langs havnen og åen på bysiden er ikke løst effektivt. Det kan løses med en halv nedgravet biltunnel i Tørvebryggen. En let stålbro over Havnegade til lette køretøjer. Løsningerne vil koste, men har vi råd til at lade være?

Ovennævnte forudsætter, at Randers får sin østbro til aflastning af Randersbro for mængden af biler og for at lede store køretøjer uden om byen.

Det er også håbløst at lede al den trafik (stort og småt) gennem østbyen via den planlagte klimabro.

Effektiv klimasikring af Randers kan også etableres ved Østbroen og ved motorvejsbroen.

Der er sikkert nogen, der vil sige, at vi ikke har råd til en østbro. En østbro må til dels være en statsopgave. Vi fra Randers må stå sammen og argumentere højlydt for broen.

Nu vi er ved de store linjer, så lad os sammen kæmpe for en kattegatbro fra Glatved til Sjælland med forbindelser til Aarhus Lufthavn. Hele Djursland inklusive det nordlige Aarhus og Randers vil blive vækstcentrum på højde med trekantområdet i Sydjylland.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Randers HK For abonnenter

Skade og karantæner blev dyrebare for Randers HK-talenter i premieren

Annonce