Annonce
Randers HK

Fra U19-assistent til kommunikationschef: Randers HK-legende skal styrke klubbens brand

Gitte Andersen er blevet ansat i Randers HK som kommunikationschef. Hun har tidligere været ansat som marketingansvarlig hos virksomheden Lamipro. Arkivfoto: Annelene Petersen
Gitte Andersen tiltræder i en nyoprettet stilling som kommunikationschef i Randers HK. Den tidligere profil skal drive klubbens kommunikationsstrategi og skabe mere værdi for sponsorerne.
Annonce

Randers: For en måned siden blev hun præsenteret som ny assistenttræner for klubbens U19-hold, og mandag var Gitte Andersen så igen i fokus, da hun blev afsløret som Randers HK's nye kommunikationschef.

En oprustning af organisationen, som skal være med til at styrke det kommercielle arbejde, nu hvor økonomien er stabiliseret, lyder det fra klubben i en pressemeddelelse.

- Det har været et udfordrende sidste halve år i Randers HK med både vores overlevelseskamp og coronakrise. Vi har heldigvis mødt stor opbakning fra omverdenen, og vi er nu klar til at tage næste skridt i at skabe et stærkt Randers HK-brand, siger Henrik Schaar, bestyrelsesformand i Randers HK, og tilføjer:

- Når vi tager både Gittes håndbolderfaring, uddannelse og vindermentalitet i betragtning, er jeg meget overbevist om, at hun vil være et stort bidrag til at udvikle og drive vores marketing- og kommunikationsstrategi og bringe Randers HK videre.

Annonce

Lidt præstationsangst

Det er to år siden, at Gitte Andersen spillede sin sidste kamp i Randers HK-trøjen. Siden har klublegenden gjort brug af sin kandidat i medievidenskab i det private erhvervsliv, hvor hun har siddet i en stilling som marketingansvarlig hos Lamipro, som blev nedlagt i forbindelse med coronakrisen.

Der skulle derfor heller ikke meget overtalelse til, da Randers HK henvendte sig med rollen som kommunikationschef.


Vi skal have vendt skuden. Vi skal forsøge at få skabt noget hype om klubben og om det at komme til håndbold i Randers HK igen.

Gitte Andersen, kommunikationschef i Randers HK


- Jeg glæder mig helt vildt og er stolt over, at klubben vil trække mig tilbage i så stor en position, men det giver også lidt præstationsangst. Der er en masse sponsorer, der har været med i mange år, som jeg kender rigtig godt, og det er jo for at skabe noget mere værdi for dem, at vi satser på at styrke kommunikationsdelen igen, siger Gitte Andersen.

Den tidligere højrefløj vil sideløbende med rollen i organisationen fortsætte som assistenttræner for klubbens U19-hold, hvor hun skal være med til én træning om ugen samt kampene.

Annonce

Hype om klubben

Det primære fokus for Gitte Andersen bliver at få sat struktur og strategi på klubbens kommunikation. Dét med særligt øje på at skabe synlighed og omtale for sponsorerne.

- Økonomisk er der ikke så meget at bygge et marketingbudget ud fra, nu hvor der er skåret ind til benet, så vi er nødt til at agere aktivt for at komme i den anden retning igen. Vi skal have vendt skuden. Vi skal forsøge at få skabt noget hype om klubben og om det at komme til håndbold i Randers HK igen, siger Gitte Andersen.

- Der ligger et stort arbejde i at få skabt noget eksponering for vores sponsorer. Randers HK vælter jo ikke i tv-kampe i øjeblikket, så vi må selv finde ud af, hvordan vi kan eksponere dem på vores kanaler, så godt som vi nu kan, tilføjer den nye kommunikationschef.

Gitte Andersen tiltræder officielt stillingen 3. august, da hun i øjeblikket er på ferie.

Annonce
Annonce
Randers

Skolestart som vi kender den

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce