Annoncørbetalt indhold

Friluftsliv hitter i Danmark

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

I Danmark er friluftslivet efterhånden blevet meget populært blandt mange. Danskerne har nemlig fundet ud af, hvor gavnligt tid i naturen kan være. At fordybe sig i naturen, hvor der er plads til at slappe af og slippe hverdagens bekymringer og udfordringer, er faktisk rigtig sundt for både krop, sjæl og sind. I naturen kan du nemlig både finde rum, tid og ro til at trække stikket og tænke tingene igennem. Mange synes også, at det er helt terapeutisk at få sanserne stimuleret i form af at kunne høre fuglefløjt, mærke solens varme stråler i ansigtet og vinden i håret. Der er mange gode grunde til at tilbringe tid i naturen og den friske luft. Nogle af grundene er eksempelvis følgende:


Annonce
  • Det nedsætter dit blodtryk
  • Det reducerer stress
  • Det forbedrer dit helbred
  • Det forebygger depression
  • Det øger din hukommelse
  • Det booster dit immunforsvar
  • Det styrker din kondition
  • Det øger din kreatitivet
  • Det styrker din læring


Hvis du eksempelvis mangler energi i hverdagen, kan du derfor med fordel overveje at bevæge dig udenfor og udforske, hvad et friluftsliv kan.


Friluftsliv styrker dit helbred

Mennesket er designet til at leve i naturen, hvor vi fungerer optimalt. At tilbringe tid i naturen er nemlig som sagt godt for helbredet. Det er et vidundermiddel for både krop, sjæl og sind - og det er videnskabeligt bevist! En undersøgelse af danskernes friluftsliv fra 2017 af Friluftsrådet viser, at friluftsliv og ophold i naturen har stor betydning for individets livskvalitet og mentale og fysiske sundhed, for folkesundheden og for samfundet som helhed. Andre studier viser også, at mennesker, der bor tæt på naturen, har et mere positivt livssyn og større livstilfredshed end andre. Hvis du føler dig lidt stresset, kan naturen også være et positivt og fredeligt afbræk fra jobbets og byens travle og hektiske hverdag, så hjernen kan slappe af og restituere uden at bruge energi på at være opmærksom hele tiden.


Derudover bliver din kondition også styrket af at være aktiv udenfor. Hvis du ikke rigtig bryder dig om sportsgrene eller at gå i fitnesscenteret, er udendørsaktiviteter en god måde at få motion på, fordi det ikke nødvendigvis behøver føles som om, at du dyrker sport. Både gåture, løbeture og udendørs gør-det-selv-projekter kan eksempelvis være nogle gode alternativer til at få motion. En gåtur kan også hjælpe dig, hvis du føler dig sygdomsramt med eksempelvis kvalme og træthed eller psykiske udfordringer. Naturen kan nemlig både give nye perspektiver til tingene og styrke og forebygge så mange ting for krop, sjæl og sind.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.