Annoncørbetalt indhold

Kia Ceed er Danmarks bedste køb

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Efter gennemgang af markedet for brugte biler er der fundet en vinder, og man ville måske tro at danskernes sikre valg ville falde på noget så dansk som en VW Gold eller Passat, men nej det er noget helt andet som danskerne ubevidst har kåret som det bedste køb, eller sagt på en anden måde, den brugt bil som falder mindst i værdi i det danske land er en Kia Ceed. Helt præcis er der tale om den nyeste version i PHEV udgaven, hvilket vil sige 141 hestekræfter fra en kombineret benzin og elektrisk motor, der kan køre op til 56 km. på ren el.


Annonce

Når årets bedste brugt køb skal annonceres kigges der på forskellen i pris som ny fra fabrikken og gennemsnitsprisen for modellen på BilBasen med ugangspunkt i lettere brugte biler. Her var det altså den nyeste udgave af Kia Ceed som var den helt store vinder, med det lavest mulige værditab af alle biler der deltog i konkurrencen. For at være en del af konkurrencen skal der være solgt en vis mængde af modellen, og dermed skal du ikke komme løbende med din rige onkels Porsche GT3 der ligefrem er steget i værdi.

Kia har faktisk altid været med i toppen når det kommer til generelt værditab for deres biler, hvor de igennem de sidste år har kæmpet med Skoda omkring at være det danske bilmærke med laveste afskrivning på deres biler. Kia er med i kampen med deres Kia Ceed SW (Stationcar), som målt på model niveau er vinderen over 3 år og 60.000 km.


I øjeblikket kan man så tilføje den store mangel på brugte biler til regnskabet, og derfor ser vi i øjeblikket mange bilmodeller hvor brugtprisen er urealistisk høj som skyldes mangel på chips. Skiftet til el/hybrid fra fabrikanterne, som endda gør at flere diesel varianter også har set en fornuftig stigning, dog er det fortsat hybrid varianten fra Kia som taler ind i skiftet der sker i Danmark.


Generelt er det de familievenlige varianter som scorer højest, og dermed er det da også en stationcar som indtager plads nr. 1, 2 og 3 hvorefter at MPV-modellen også er populær, men desværre lidt er en uddød race. Det samme er egentlig også billedet for stationcars som fortsat er utrolig populære, men i det nye elektriske kapløb er alle fabrikanter sjovt nok sprunget direkte til det nye sort, i form af SUV´er. Det gør sig gældende for samtlige bilmærker i øjeblikket, og derfor har vi da heller ikke set et eneste bud på en egentlig fuld elektrisk stationcar, selvom markedet for bilen med garanti er til stede.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.