Annonce
Læserbrev

Markedsføringsindsats i Randers Kommunes landdistrikter

Læserbrev: Landdistriktsudvalget i Randers Kommune satser i denne byrådsperiode stort på en markedsføringskampagne af kommunens landdistrikter.

Det gør vi, da vi mener, at vi som kommune skal være en aktiv medspiller i forhold til at tiltrække og fastholde bosætning i vores fantastiske landdistrikter.

Landdistriktsudvalget bevilgede 6. februar 2019 380.000 kroner til en flerårig indsats, der netop skal profilere vores landdistrikter i andre kommuner.

Forvaltningen i Randers Kommune havde udpeget en række kriterier for udvælgelse af potentielle landsbyer, der skulle medvirke i markedsføringskampagnen:

  • Der skal være ledige byggegrunde/boliger til rådighed
  • Der skal være unikke kendetegn og potentialer, der kan "sælge" landsbyen over målgruppen unge, par, unge familier og velhavende seniorer
  • Der skal være lokal organisering, der kan bidrage til kampagnen
  • Der skal være mulighed for at koble kampagnen op til andre events og initiativer i den pågældende landsby.

De første byer, som skal medvirke i markedsføringskampagnen, bliver Langå, Havndal og Uggelhuse.

Langå-kampagnen vil være målrettet mod syd og blandt andet Aarhus kommune. Kampagnen forventes at blive udrullet foråret 2020, og kampagnen vil blive eksekveret primært på de sociale medier. Eksperterne har forklaret, at det er her, der opnås den største effekt, da man her vil kunne målrette kampagnen mod bestemte målgrupper og med så stor kraft som muligt.

Havndal- og Uggelhuse-kampagnerne vil blive eksekveret i foråret 2020, hvor der vil blive taget afsæt i erfaringerne fra Langå-kampagnen.

Havndal-kampagnen vil være målrettet Nordjylland, primært Mariagerfjord Kommune, og Uggelhuse vil være målrettet Nord- og Syddjurs kommune.

Vi mener begge, at landdistrikterne i Randers Kommune har rigtig meget at byde på, og en markedsføringskampagne er en helt oplagt måde at få gjort opmærksom herpå. Vi glæder os til at se resultatet af indsatsen, og vi håber, at landdistrikterne med denne kampagne også i fremtiden vil kunne tiltrække borgere.

Annonce
Forsiden netop nu
Randers

Beredskabet bad om politi-assistance til at dæmpe unge bilister: - De ræsede om ørerne på os

Mest læste

Leder For abonnenter

Det bedste sted i verden at være det lokale medie

Kære læsere. Tak for en fantastisk modtagelse af vores nye søndagsavis om Randers, Kronjylland, Mariagerfjord og Djursland. Tak for et fremragende første år. Vores nye søndagsavis fylder i dag ét år, og det fejrer vi med en festudgave, hvor vi over 12 sider følger op på 12 væsentlige og vedkommende historier, som vi har bragt i løbet af de seneste 12 måneder, søndagsavisens første. Vi håber, at vores læsere vil finde fornøjelse ved at læse om folketingsmedlemmet og omfartsvejen, der forsvandt, om provokunstneren, der vandt vores hjerter, om den enlige mor, der fik plads i folketingssalen, og om mange andre spændende mennesker fra vores kronjyske og djurslandske lokalsamfund. Næste søndag er avisen igen, som den plejer at være, med de fire faste koncepter - Hele historien, Portrættet, Fortalt i billeder og Ugen der gik - som vi ved fra målinger, at vores læsere sætter stor pris på. Vi vil fortsætte med at finde væsentligt og vedkommende indhold, vi kan berige vores faste koncepter med. Vi vil fortsætte med aktivt at bruge vores nye muligheder for at fortælle om lørdagens ligakampe og anden elitesport i papiravisen allerede om søndagen. Og vi vil fortsætte med at videreudvikle vores nye søndagsavis. Vores læsere har givet vores nye avis om søndagen en drømmestart, hvor mere end 86 procent af vores hidtidige hverdagsabonnenter i dag har valgt at modtage avis 365 dage om året. Det er langt flere, end vi havde forestillet os, og det vidner om en lokal opbakning, der varmer vores hjerter og forpligter os for fremtiden. Som fondsejet medievirksomhed er det vores fornemste opgave at styrke demokratiet og sammenhængskraften i det lokalsamfund, vi elsker at være en aktiv del af, og det gør vi bedst med den størst mulige rækkevidde, digitalt såvel som på print. Efter en årrække med fuldt fokus på digital vækst vokser vi nu også på print. Således er læsertallet på papirudgaven af Randers Amtsavis ifølge Gallup det seneste år steget med næsten seks procent, og det giver os mere end nogensinde grund til at takke vores mange læsere. Randers, Kronjylland, Mariagerfjord og Djursland er det bedste sted i verden at være det lokale medie.

Annonce