Annonce
Erhverv

Opkøbsforsøg endte i fusion

- Mette Frederiksen satte en stopper for vores oprindelige plan. Den blev både besværliggjort og udskudt af Corona. Derudover har vi de sidste par dage op til offentliggørelsen frygtet indkaldelsen til endnu et pressemøde, der ville tage fokus og udskyde vores plan endnu engang, siger direktør og partner i become, Bjarke Bekhøj. Pressebillede
De to digitale konsulenthuse Beruf og Compell er blevet til Become. Til trods for en anderledes lancering fra hjemmekontoret, uden fysisk kontakt, så er der i det nye fælles selskab, Become, 100 procent fokus på vækstplan frem for krisestemning.

AARHUS: Efter at have kendt hinanden i mere end tre år og samarbejdet tæt rakte Henrik Christiansen fra webbureauet Beruf i 2018 hånden ud til Bjarke Bekhøj med et tilbud om at købe det digitale bureau Compell.

Tilbuddet blev høfligt afslået af de to ejere i Compell, men det satte alligevel noget i gang. To måneder efter var der indgået en hensigtserklæring om en fusion og nu – midt i corona-krisen – er fusionen offentliggjort og bureauet har ambitioner om en fordobling inden for tre år, lyder det i en pressemeddelelse.

Fusionsbureauet Become er en realitet og med 24 konsulenter, 150 kunder og et solidt økonomisk fundament, er de klar til fremtiden.

- Mette Frederiksen satte en stopper for vores oprindelige plan. Den blev både besværliggjort og udskudt af corona. Derudover har vi de sidste par dage op til offentliggørelsen frygtet indkaldelsen til endnu et pressemøde, der ville tage fokus og udskyde vores plan endnu engang, siger direktør og partner Bjarke Bekhøj.

De fire partnere mødtes sidste gang 11. marts – aftenen, hvor Mette Frederiksen lukkede landet ned. Og de havde få timer inden pressemødet lagt sidste hånd på lanceringsplanen, der skulle eksekveres den næste måned.

Annonce

Om virksomhederne

Beruf og Compell, der nu er fusioneret til virksomheden Become, beskæftiger totalt 24 marketingspecialister fra tre kontorer i henholdsvis Aarhus, København og Hillerød.

Omsætningen er et pænt stykke over 10 millioner kroner, og begge bureauer har de seneste par år leveret overskud. Overskuddet for 2019 forventes at lande på cirka 1,5 millioner kroner før skat.
Kunderne spænder bredt fra Det Kongelige Teater, Copenhagen Business School, Den Gamle By og SEAS-NVE med flere, og der er kunder i hele landet og alle brancher/størrelser.

Krise er muligheder

Med inspiration fra Warren Buffet har virksomheden lagt en vækstplan – og den er blevet opjusteret en tand efter Covid-19 lukkede landet ned. Bjarke Bekhøj uddyber:

- Krisetider er mulighedernes tid. Udover at vores metier med digitalisering af salg og marketing vokser, og vil vokse mere, er der også uro i markedet – både blandt vores konkurrenter og kunder. Det vil blive hårdt, men der vil være nogle, der kommer styrket ud på den anden side. Og vi tror på, at vi er iblandt dem.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Randers

Dronningen tog toget til Randers

Erhverv

Falck fyrer 300 ansatte i Danmark

Annonce