Annonce
Debat

Placering af bro over Randers Fjord

Annonce

Læserbrev: I fredagens leder mener I, at ved placering af bro er bedste løsning klimabroen, som sender trafikken op på Toldbodgade og Udbyhøjvej, hvorfra den så skal fordeles.

I dag er der i myldretiderne stærk trafik i Havnegade/Toldbodgade samt i rundkørslen ved Udbyhøjvej og på Dronningborg Boulevard op til Hadsundvej-krydset, så jeg ved ikke, hvorfor man mener, at klimabroen vil være den bedste løsning med flere bil der i myldretiden.

I skriver i lederen, at en østbro kun kommer Dronningborg-borgere til gavn, hvilket kan diskuteres, da al trafik fra Djursland ind til Randers kan vælge at køre ind til byen og holde i kø, eller, hvis det bliver en østbro, køre ad en ny omfartsvej nord om Randers og så køre ind til byen fra denne i stedet for at holde i kø nede i byen.

Mange kører jo også i dag på motorvejen om Randers for at komme hurtigt frem.

Helt overordnet skal man se fremad og se på byens udvikling på lang sigt, så man har et vejnet, der kan klare trafikken.


Tid er penge, og når man holder i kø hver dag, tror jeg, at folk kan se en fordel ved at betale et mindre beløb for at komme udenom køerne inde i byen ved at benytte en østbro.


Man lavede ringvejen mellem Hadsundvej og Hobrovej, fordi man havde forudset for mange år siden, at trafikken ville få behov for en ringvej nord om Randers, hvilket vi i dag har stor glæde af.

Skal vi ikke være fremsynede og så se, at der er/vil blive behov for en nordligere ringvej om Randers, hvilket giver en forbindelse over Randers Fjord et plus til at forbinde den sydlige del af Randers med den nordlige, og ikke kun Dronningborg men hele kommunens borgere.

Tid er penge, og når man holder i kø hver dag, tror jeg, at folk kan se en fordel ved at betale et mindre beløb for at komme udenom køerne inde i byen ved at benytte en østbro.

Den projekterede klimabro vil ikke hjælpe meget med afviklingen af trafikken andet end på Randersbro, idet trafikken bare kører en anden vej ind til Randers.

Rundkørslen ved Udbyhøjvej/Østervangsvej skal have lavet lysregulering, fordi man mener, at det vil give en bedre afvikling af trafikken, men der vil stadigvæk være køer på disse veje, uanset om der er en rundkørsel eller lysregulering. Etablering af et lysreguleret kryds bliver en dyr omgang at få lavet, og hvordan får man Dragonvej – Udbyhøjvej kontra Østervangsvej – Rosenørnsgade til at passe til en lysregulering?

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Ulven kommer - med hvad?

Randers For abonnenter

Kunstig sø er blevet kampplads for lystfiskere og lokale beboere - minister på vej med afgørelse

Randers

Motorvejen spærret natten til søndag: Kassevogn var væltet og chaufføren sad fast

Annonce