Annonce
Østjylland

Stena Lines linjechef: - Opsigelsen i Varberg tvang os til at se nye muligheder

Tony Michaelsen, linjechef hos Stena Line, tror på, at en god og velfungerende forbindelse over havet til Sverige er vigtig for, at mennesker kan skabe værdi på tværs af de to folk. Han overrakte 6. klasse på Grenaa Friskole et gavekort på en rejse frem og tilbage mellem Grenaa og Halmstad, hvor de kan besøge deres venskabsklasse. Foto: Anne Myrup Pedersen
Tony Michaelsen, linjechef i Stena Line Danmark, er en begejstret mand. Han tror på, at den nye rute til Halmstad vil åbne nye muligheder i begge regioner: - Det er kun i matematikkens verden, at én plus én giver to. Med mennesker bliver det meget mere,
Annonce

Grenaa: - Hvis jeg skal være helt ærlig, så har vi nok ikke investeret så meget i Varberg-ruten, indrømmede Stena Lines linjechef, Tony Michaelsen, på klingende skandinavisk lørdag morgen på Grenaa Havn.

Sammen med Norddjurs Kommune fejrede han færgeruteflytningen fra Varberg til Halmstad.

Flytningen tog sin spæde begyndelse for tre år siden, da Stena Lines færgeleje i Varberg blev opsagt, fordi byen ville fylde havnen med boliger og kontorer i stedet for.

- Nogle gange, når man tvinges til at rejse sig op, får man nogle nye perspektiver, som åbner for nye muligheder, sagde linjechefen i sin tale.

Han forklarede, at valget var faldet på Halmstad af flere årsager. Blandt andet åbnede erhvervslivet omkring havnen muligheden for nye samarbejder. Desuden var de trafikale muligheder på og omkring havnen så velfungerende, at Stena Line ikke behøvede at investere urimelige summer i dem.

Én plus én er meget mere end to, når det handler om menneskelig kontakt. Stena Line kan skabe gode rammer ved at forbindelsen fungerer. Men det er mennesker, der skaber magien.

Tony Michaelsen, linjechef i Stena Line Danmark

Annonce

Klar til at investere

Men han fortæller også om et Stena Line, som er klar til at investere i den nye rute.

- Vi har sat tid og penge af til at skabe denne rutes egen identitet, forklarer han, og nævner de mange muligheder, som ruten åbner i for sydsvenskerne, hvis de bruger den til at rejse til Østjylland.

Desuden er der ifølge Tony Michaelsen også en stor gevinst for erhvervslivet. Færgeselskabet vurderer, at der er 30.000 lastbiler om året, som kører fra Øst- og Midtjylland til Sverige over broerne. Dem vil han gerne have til at tage Grenaa-Halmstad-færgen i stedet for. Både for at spare tid og penge, men det er også godt for CO2-udslippet.

I det hele taget kan den begejstrede svensker ikke undgå at se muligheder, når færger forbinder mennesker med hinanden.

- Én plus én er meget mere end to, når det handler om menneskelig kontakt. Stena Line kan skabe gode rammer ved at forbindelsen fungerer. Men det er mennesker, der skaber magien, slår han fast.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Randers FC For abonnenter

Reaktioner efter sejren: Vito viste vejen - men kun til andenpladsen

Annonce