Annoncørbetalt indhold

Sukkers betydning for kroppen

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Menneskets hjerne elsker sukker, og sukker gemmer sig både i slik, kage, læskedrikke, dressinger og meget mere. Almindeligt, hvidt sukker, betegnes ofte som hurtige kulhydrater, grundet dets evne til hurtig at nedbrydes og optages i kroppen. Sukker bliver ofte udskældt for at skade vores krop, og mange mennesker prøver derfor at skære ned på sukkeret i deres hverdag. Blandt andet bolcher indeholder rigtig meget sukker, og er du vild med bolcher, så vil sukkerfri bolcher være lige noget for dig. Bolcheværk.dk laver sukkerfrit slik af høj kvalitet, og de sukkerfri bolcher vil give dig mulighed for at nyde sunde, lækre og velsmagende bolcher, uden at have dårlig samvittighed bagefter. Læs mere her, om hvilken betydning sukker har for din krop, og hvorfor du måske bør skære ned på det.

Blodsukkeret stiger

Annonce

Når du spiser en pose slik, stiger dit blodsukker med rekordfart, og din hjerne stimuleres til at udløse behagelige signalstoffer, der både gør dig vågen, glad og afslappet. Du får et såkaldt sukkertrip. Det trip varer dog ikke længe, da dit blodsukker hurtigt vil falde igen, og medføre at du bliver irritabel, træt og ukoncentreret, samtidig med at din trang til mere sødt vil stige. Sukker er derfor både vanedannende og giver kortvarig energi og glæde - det bidrager derfor ikke til din sundhed. Ydermere, har sukker en dårlig mæthedseffekt og derfor kan man hurtigt ende med at spise mad i for store mængder. Sukker bidrager ikke med noget, som kroppen mangler, og sukker kan derfor kun opfattes som en nydelse, der i store mængder kan have konsekvenser for dit helbred.

Dårligt helbred

Sukker kan bidrage til overspisning og dermed gøre dig overvægtig og være med til at kiloene på badevægten stiger. Hvis du har et for højt sukkerforbrug, så øges produktionen af stresshormonet kortisol, der både kan påvirke kolesterolniveauet negativ men også øge risikoen for åreforkalkning. Ydermere kan et for højt indtag af sukker, muligvis øge din risiko for udvikling af type 2-diabetes. Sukker har dermed indirekte betydning for både diabetes og hjerte-karsygdomme, hvis sukkerindtaget bidrager til overvægt. Det er derfor vigtigt, at prøve at indtage små mængder af sukker, da et stabilt blodsukker både bidrager til en bedre mæthed, mere stabil energi og mindre træthed. Men har du svært ved at skære ned på sukkeret, og er du rigtig glad for slik, så er sukkerfri produkter, såsom sukkerfri bolcher og slik, den helt rigtige løsning for dig.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.