Annonce
Randers

Tilflytter skal hjælpe med at brande byen

<p>Claus Bülow Andersen er ikke bare ny i Randers, han er også ny i »Advisory Bpoard«, der er en del af kommunens samarbejde omkring brandingkampagnen »Randerledes«. Arkivfoto: Lars Rasborg.</p>

Randers Kommune har valgt at hive Claus Bülow Andersen med ind i det såkaldte »Advisory Board«, som er med til udvikle og gennemføre den brandingkampagne om Randers, som byrådet vedtog på dets møde i december.

Som en del af samarbejdet omkring brandingkampagnen »Randerledes«, som skal brande Randers og randrusianerne som ildsjæle, hjælpsomme, fightere, selvironiske, dygtige, ambitiøse og ordentlige, er der oprettet et såkaldt »Advisory Board«, og nu har dette forum fået et helt nyt medlem.
Claus Bülow Andersen, der blandt andet har studeret digital kommunikation og digital strategi ved Københavns Universitet, og som flyttede til Randers i sommer, er nemlig indtrådt i forummet.
Ifølge kommunaldirektør Hans Nikolaisen er der specielt to grunde til, at Randers Kommune har fået øje på Claus Bülow Andersen.
»Det spændende ved Claus er hans syn på de sociale medier med hensyn til de unge. Det vil vi gerne lade os inspirere os af. Derudover er han tilflytter til byen. Det er der også andre i Advisory Board, der er, men tilsammen gjorde det, at vi har spurgt ham,« siger Hans Nikolaisen.
»Advisory Board« er et forum, hvor kommunen kan sparre med hensyn til idéer til, hvordan man kan brande Randers, og et sted, hvor man kan inspirere hinanden, forklarer kommunaldirektør Randers Kommune, Hans Nikolaisen. Og her passer Claus Bülow Andersen altså perfekt ind.

Ikke i tvivl

Og Claus Bülow Andersen var heller ikke i tvivl, da han blev spurgt.
»Det er et spændende projekt, og jeg kan bidrage med gode idéer til, hvordan man kan brande Randers,« siger han og tilføjer, at han som tilflytter netop kan identificere sig med de problemstillinger, som kampagnen arbejder med.

Frikadellesag betyder intet

Noget, der har været med til at brande Randers den seneste tid, er den såkaldte frikadellesag, hvor byrådet vedtog, at der skal serveres svinekød og mad fra den danske madkultur i kommunens institutioner.
Mange mener, at sagen har været med til at brande Randers negativt, og blandt andet Henrik Knudsen fra Memphis Mansion har i den forbindelse været ude med riven efter politikerne.
Men det har ikke haft stor betydning for Claus Bülow Andersens lyst til at være med i brandingsamarbejdet. Han mener, at det blev blæst fuldstændig ud af proportioner.
»Der er mange gode kvaliteter ved Randers, og det er synd, hvis de skal overskygges af de sager,« siger han.
Udover Claus Bülow Andersen sidder der folk fra turistbranchen, erhvervslivet, unge, samt forenings- og kulturlivet i »Advisory Board«.
Blandt medlemmerne er eksempelvis Henrik Herold fra Randers Regnskov, Henrik Knudsen fra Memphis Mansion, fodboldspiller Kasper Fisker fra Randers FC, rektor for Designhøjskolen Jakob Nørregaard, direktør for virksomheden DanDomain Ronnie Bach Nielsen samt områdedirektør Jens Brix, Sparekassen Kronjylland.
Annonce
Forsiden netop nu
Randers FC For abonnenter

Mathias Nielsen analyserer Horsens: De står for det samme som altid

Annonce