Annoncørbetalt indhold

Tips til at få flere kunder ind til webshoppen

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du ejer en webshop, så har du måske haft lidt svært ved at øge omsætningen og generelt få flere kunder ind. I denne artikel vil vi give dig nogle tips og tricks til hvordan du kan få flere kunder ind på din webshop.


Annonce

Prøv at ram udenlandske markeder

Hvis du har en dansk webshop, så vil du formentlig ikke have store problemer med at fragte dine produkter til Norge, Sverige og Tyskland. Det er derfor en oplagt mulighed at oversætte den webshop således, at du også kan ramme mange flere folk.

Du vil sandsynligvis have den bedste succesrate hvis du oversætter indholdet fra dansk til det givne sprog. Hvis du selv har evnerne, så anbefaler vi dette, men hvis du ikke har, så kan det godt betale sig at hive fat i et oversættelsesbureau som Alphatrad, som specialiserer sig i sådanne oversættelser.

Derudover skal du være klar over prissætningen således, at priserne ikke ser uprofessionelle ud med mange kommatal. Hvis en vare koster 50 danske kroner, så vil det koste 6,72 euro. Her kan det være en idé at runde det hen til et pænere tal.


Anvend flere marketingkanaler

Du kan anvende flere kanaler for at få dine produkter fremvist på internettet. Det kan fx være gennem SEO hvor du får din hjemmeside fremvist når folk søger på diverse relevante søgetermer. Hvis du sælger svømmeudstyr, så kan det være, at du gerne vil blive vist på ”svømmebriller” og lignende. Derudover kan du også kigge ind i betalt annoncering på Google gennem Google Ads og Google Shopping således, at folk kan se dine produkter med det samme når de søger på dem.

Udover Google så kan du også kigge ind i diverse sociale medier som folk anvender rigtig meget. Det kan blandt andet være markedsføring gennem Facebook, Instagram, Pinterest, Tiktok, Snapchat og lignende medier som anvendes af mange forskellige mennesker.

Det gode ved disse medier er, at det i realiteten ikke kræver en krone for at starte noget op. Det kan dog accelerere processen markant, hvis du bruger penge på at fremhæve dit indhold. Når du har skabt en masse indhold målrettet et sprog, så kan du derefter få det tilpasset således, at du kan anvende indholdet på andre sprog. Det kan fx være tekst på et billede, video eller i beskrivelsen. Det kunne også være at du kan ansætte nogen til at lave en voice-over på et andet sprog således, at du bedre kan ramme det udenlandske marked.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.