Annonce
Erhverv

Tre nedslag i Eccos 2018-regnskab

Brødtekst

Annonce

1. Kina vokser

I 2018 åbnede Ecco 44 nye butikker i Kina, og salget i hele landet voksede med 11 procent. På Singles' Day, der er en stor handelsdag i november, var Ecco på topti-listen over de bedst sælgende skomærker i de største netbutikker.

2. Global forandring

I de seneste fem år fylder Europa (inklusive Mellemøsten og Afrika) stadigt mindre i Eccos salg, fra 54 procent til 41 procent. Til gengæld er Nordamerika vokset fra 19 procent til 23 procent, mens Asien er vokset fra 27 procent til 36 procent.

3. Udbytte til ejerne

Ecco er privatejet af Kasprzak-familien i Sønderjylland. Koncernen Ecco Sko A/S har på to år udbetalt et samlet udbytte på 1,3 milliarder kroner til ejerne. Egenkapitalen i Ecco Sko var ved udgangen af 2018 på 5,5 milliarder kroner.

Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

71-årig mand anholdt for at have kørt 22-årig værnepligtig ihjel: Havde parkeret bilen, så dens skader ikke var synlige

Annonce