Annoncørbetalt indhold

Udvid internationalt med en Magento webshop

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

E-handelsplatformen Magento giver mulighed for at sælge internationalt med sin multi-store-funktion. Det betyder, at du som virksomhed med en Magento webshop kan lokalisere din onlinebutik til flere markeder og regioner, så du udvider til flere hundrede millioner nye potentielle kunder.

Inden du kaster dig ud i Magento multi-store og udvider til andre lande, anbefaler vi, at du starter med at få styr på de lokale markeder og blandt andet MVP (Minimum Viable Product) samt udarbejder et roadmap for at få overblik, struktur og retning over projektet. Inkluder alle relevante eksperter i din virksomhed, når du planlægger at udvide globalt – herunder afdelinger som økonomi, juridisk, varehuset, marketing og levering for at sikre, at der er taget højde for alle aspekter.

Annonce


Mulighederne med Magento multi-store

Multi-store betyder ikke nødvendigvis, at du udvider internationalt. Du kan sagtens have forskellige websider, onlinebutikker og domæner under samme Magento-installation, uden at de er placeret globalt. Men multi-store er uundværligt på det internationale marked, og nedenunder gennemgår vi nogle af de elementer fra systemet, som du kan bruge til at udvide internationalt.


Produktpriser i flere valutaer

Med Magento multi-store har du blandt andet mulighed for at vise forskellige valutaer for samme produkt – enten ved at bruge den indbyggede valutafunktion, hvor du kan vælge din egen vekselkurs for hver valuta baseret på din standard valuta, du kan hente vekselkurser fra en ekstern tjeneste eller du kan håndtere priserne manuelt fra ét produkt til et andet på hver webshop.


Webshops på forskellige sprog

Noget af det vigtigste ved en global tilstedeværelse er at tilbyde webshoppen på flere forskellige sprog. Det gør det mere tiltrækkende for de potentielle kunder i det land, du lancerer webshoppen. Med Magento har du mulighed for at konfigurere sprog for dine sider på forskellige måder – for eksempel kan du have et ikon i din menu, hvor kunderne kan vælge sprog og blive videresendt til en visning på det valgte sprog, eller du kan have specifikke url’er for hvert sprog.


Standardiserede og tilpassede temaer

Det er vigtigt at kunne ændre temaet for din hjemmeside, alt efter hvilket marked du befinder dig på. Med Magento har du mulighed for at give dit overordnede brand eller den overordnede webshop et grundlæggende tema, som gør det nemmere for dig at foretage lokale tilpasninger, når det er nødvendigt.


Skalerbarhed og ydeevne

Magento er i sig selv kendetegnet ved høj skalerbarhed og god ydeevne. Især skalerbarheden handler om muligheden for at udvide til det internationale marked, hvor du har brug for at lokalisere og tilpasse alt fra design og priser til sprog og leveringsmuligheder. Det handler dog også om, at du har mulighed for at øge det antal transaktioner, du kan håndtere, ved at splitte ordreadministration, produktadministration og checkout i forskellige databaser.


Forskellige betalingsmuligheder

Mange lande har forskellige præferencer for betalingsmuligheder, og derfor er det vigtigt, at du tilbyder de rigtige muligheder til dine internationale sider – hvilket Magento giver dig mulighed for. For eksempel bruger vi i Danmark blandt andet Klarna, hvor man betaler efter levering, og i USA er PayPal mest populært blandt betalingsmuligheder, selvom vi ikke bruger det så meget her i Danmark.


Globale leveringsmuligheder

En af udfordringerne ved at have webshops i forskellige lande er leveringen. Det handler om at tilbyde den rigtige leveringsmulighed til den rigtige pris og med en god tidsfrist, og med relevante partnerskaber kan Magento tilbyde netop det, så du altid tilbyder de bedste leveringsmuligheder for alle dine sider.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.