Annonce
Debat

Uforudsigeligt og under stadig forandring

Læserbrev: Det er svært at planlægge 30 år frem i tiden, når tingene stadig forandres. Det, der er nyt i dag, er ubrugeligt i morgen.

Måden, vi bor på og bor sammen på, forandres, der kommer nye materialer, der kommer ny teknik. Vejret forandres også.

Svært at forudsige, hvad der bliver det næste.

Annonce

I Randers har vi forholdt os afventende og er kommet lidt bagud, men som man siger "Dem, der ager med stude, kommer også med", til et liv ved flodvejen, kolde vestenvinde og våde østenvinde, sommeren er kort. Erfaringen fra Østervold er, at Ramblaen blev for blæsende og for fugtig, noget, der var glemt og overset. Og hvem fik så ideen? Det var vist en højt betalt konsulent udefra, og ingen politikere tager ansvar.

Ingen kan huske hvem og hvad om 30 år.

Trafik er sjældent et ønske for en politiker, det er svært at stille alle tilfredse, og man får sjældent ros for de løsninger, man når frem til. Derfor puffer man gerne problemet videre til en efterfølger, og mange projekter får lov at samle støv på en hylde. Den hylde, man skal holde fingrene fra. Sagerne er henlagte.

En sådan henlagt sag er omfartsvejen og en østbro ved Tjærby. Er det dovenskab og kompleksitet, der gør, at en sådan vindersag er henlagt.

Ved Randersbro og ved rundkørslen kan man blot kigge ud vinduet for at se de store trafikale problemer, som knuden ved broen forårsager,

Det ønsker man at løse med et dobbelt stik, som i effekt mere bliver et halvstik

I Hornbæk gider ministeren ikke beskæftige sig med støj fra motorvejen, som åbenbart er uløseligt. En 50 procent udvidelse til Randers Nord vil blot forværre støjen. Hvisk til ham, at en omfartsvej kan hjælpe på problemet, men så skal vi også have en østbro ved Tjærby, så ringen sluttes.

THINK, står der på alle IBM-kontorer. Et lignende skilt med TÆNK bør hænge på alle kommunens kontorer.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce