En million stemmer!

En million stemmer!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: I øjeblikket er der en bevægelse "En million stemmer", der forsøger at skabe fokus på, hvorfor det er så svært at få hjælp til handicappet. Jeg bliver ked af det og trist som mor til et handicappet barn, når jeg læser den ene historie efter den anden om børn og familier, der ikke får den hjælp, de har brug for. En hjælp de burde få, som der står skrevet i FNs handicap konvention " at fremme, beskytte og sikre muligheden for, at alle personer med handicap fuldt ud kan nyde alle menneskerettigheder og grundlæggende frihedsrettigheder på lige fod med andre, samt at fremme respekten for deres naturlige værdighed".

Min skønne datters handicap er autisme, og ved første øjekast ser hun helt almindelig ud. Men hun har et handicap, der kræver en livslang behandling i form af specialpædagogisk indsats for at udvikle sig. Hun har brug for 1 til 1 med en voksen, der har ekspertise i hendes diagnose, så hun kan forstå og klare sig i den verden, der omgiver hende.

Vi har som familie haft en periode i vores liv, hvor hun ikke fik den hjælp, hun havde brug for. Den minder om alle de andre historier, der i øjeblikket bliver delt på Facebook i bevægelsen "En million stemmer".

Vi var som familie presset til det yderste, og hvis hun ikke havde fået det rigtige tilbud, på Firkløverskolen som er en heldagskole fra kl. 8-16 med ekspertise i lige netop hende, tør jeg ikke tænke på, hvor vi var som familie i dag. Vi har været heldige, at Randers Kommune har det rigtige tilbud på Firkløverskolen, et tilbud der betyder, vores datter er i trivsel og udvikling, fordi hun har et heldagstilbud, hvor det specialpædagogiske skole og fritidstilbud er flettet ind i hinanden. Jeg kunne pludselig arbejde fra 8-14, og vores andre børn kunne have legekammerater med hjem.

Derfor gør det os triste som forældre, når der bliver udtalt, at Randers Kommune gør det for godt og serviceniveauet skal sættes ned. Vores datters skoletilbud betyder netop, vi kan få hverdagen til at hænge sammen, og vores datter er i trivsel og udvikling. Skal vi nu til at søge aflastningsfamilie, barnepige, en ledsager eller andre merudgifter, så vi kan få hverdagen til at hænge sammen? Politikerne har bestemt, at de mest indgribende skoletilbud skal spare. Børn og familier, hvor hverdagen i forvejen er presset og stresset, og hvor man kæmper hver dag for at få den hjælp, som er livsnødvendig. Når den rigtige hjælp er der, så lad den blive der! Ellers bliver omkostningerne både menneskeligt og økonomisk alt for høje.

En million stemmer!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce