Kraftcenter Korshøj: Jeg er rystet og skuffet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jesper H. L. Sørensen, Lundsbjergvej 24, Randers NØ
Billede
Debat. 

Læserbrev: Kære politikere, tør I, Randers Byråd, at gå nye veje, og tør I holde de aftaler, I indgår med os frivillige?

Som frivillig ildsjæl i SMIFF09 må jer erkende, at jeg er rystet og skuffet over den behandling, vi har fået af vores politikere. Kommunens Visionsaftale for 2019-2024 "Bevæg dig for livet". Byrådet skriver på første linje "Vi tør gå nye veje". Tør I det?

Jeg har været med i styregruppen bag Kraftcenter Korshøj i mere end 12 år. Et projekt, der tilgodeser landsbyklyngens 4000 beboere. Vi har åbent vist de visioner, de frivillige i foreningen har, og de ønsker, vores cirka 1300 medlemmer har. Visioner, som vi har inddraget mange andre i. Vi vil flytte vores medlemmer hen, hvor de gerne vil være i nærheden af skolen og hallen.

Vi har haft utallige møder i et fantastisk samarbejde med forvaltningen i kommunen. Men I politikere springer fra en aftale, vi lavede i 2016. I 2016 besluttede I, at der skulle stilles fem millioner kroner til rådighed til projektet. I ville skaffe jord, og vi skulle skaffe fire millioner kroner.

Vi har så også lavet kommunens arbejde og forsøgt at finde jorden. Vi har i det seneste år haft gode dialoger med vores menighedsråd og fået tilladelse til at forpagte deres jord. Vi har orienteret det politiske miljø løbende. Her er det så, at kæden hopper af. Nu vil I politikere så ikke være med mere. Hvorfor?

I vores nabolandsby, hvor vil vi flytte vores fodbold fra, har vi klare aftaler med jer om at skabe nye aktiviteter i foreningen. Vi vil ikke lukke faciliteterne, vi vil skabe nyt. Der er modstandere, respekt for det og med ret til en holdning. Men at holde vores fodboldafdeling som gidsel er snæversynet og ikke visionært. Modstandere, der har vores fodboldafdeling så kært, hvor er de i det daglige arbejde? Ikke som frivillige i fodboldudvalget, trænere eller til fodboldskole, appeller med mere.

Jeg har svært ved at se, hvad alle de frivillige i SMIFF09 ikke gør, som understøtter visionsaftalen. Der er sundhedshøjskolen, hvor en gruppe driver Rigtige mænd, Ryghold, motionshold. Jeg har været i samarbejdet med Korshøjskolen og Trænerspirer. Elever kan som valgfag blive uddannet til frivillig. På vores fodboldhold for de ni-årige drenge har vi i dag fået tilknyttet tre skoleelever med succes. Kender I til udfordringer med at finde frivillige?

I har visioner. Tør I tage beslutninger i henhold til disse? I min lokale idrætsforening, idrætshal og skole der "tør vi gå nye veje". Hvorfor? For fællesskabet, de ressourcesvage og vores børn. En dybt skuffet lokal ildsjæl. Frivilligheden længe leve.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce