Norddjurs. Hvor er det sørgeligt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Jeg står undrende overfor håndtering af penge og budgetter i Norddjurs Kommune. "Skålen", som skulle være en forskønnelse af Torvet, er indtil videre en saga blot. Projektet blev startet i 2017, og forventningerne var, at den skulle stå klar i sommeren 2018. Vi skriver altså august 2019.

Jeg har stor forståelse for Niels Basballes frustration over diskussion, penge og ansvar, eller manglen på samme, mellem entreprenør Dan Jord og arkitektfirma Schønherr. Det er som en børnehave: "Det var ikke mig, der begyndte". Er det en argumentation? Ja, nu skal der lægges et ansvar. Hvem betaler? Skal vi borgere endnu engang?

En konstatering var, at den var utæt, den var lagt i beton, med en granit-stenmel som indeholdt ler, men trods overfladevanding forsvandt vandet. Konklusionen var, at fugerne var utætte. Hverken entreprenør eller arkitektfirma vil påtage sig det økonomiske ansvar for manglende udførelse. Nu er det pludseligt op til de respektive forsikringsselskaber, der skal tage afgørelsen. Kender vi ikke hvor længe, en sådan afgørelse tager? Kan man forsikres mod uvidenhed?

Norddjurs Kommune havde så gode planer med forskønnelse af torvet, men hvor er vi henne efter to år. Er det rimeligt for os borgere, hvor vi nok endnu engang skal betale over kommuneskatten.

Hvem betaler for foder til pingvinerne, hvem betalte for dem? Hvem skal betale til "Skålen", hvem skal betale for de manglende penge til mangel på vand på vores "springvand" i Grenaa, ved museet eller ved Aldi?

Nu betaler Norddjurs regningen, men forventer nogle af os, at de andre betaler?

Jeg kan konstatere, at der ikke er råd til udbedring af vejene i havneområdet. Det er den rene elendighed. Hvem betaler for disse brølere, manglende udbedring af vejene, manglende gennemlæsning af tilbud og ansvarsfølelse for borgernes penge. 15 millioner kroner til forskønnelse af Torvet, 10 millioner kroner ud af kommunekassen, fem millioner kroner fra staten, men alt er i bund og grund borgernes skattepenge, brugt til at hæve standarden ind i en døende bymidte, lige foran den kommunale højborg.

Hvor er det sørgeligt.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce