Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Ødelæggende: Farvel til konventionelt landbrug

Ødelæggende: Farvel til konventionelt landbrug

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: Opinionssiderne i Danmark indeholder den 10. januar tre indlæg, som alle advarer om farerne ved økologisk landbrugsdrift, samt en lovprisning af det konventionelle landbrug. Kurt Landtved vil gerne være fri for Kloge-Åger. Det vil jeg også, så farvel med dig, Kurt. Morten Guldberg forstår ikke, at vi ikke påskønner det giftsprøjtende landbrug, og Allan Holm Nielsen beroliger os med hensyn til glyphosat,som i hans verden er helt og aldeles uskadeligt. Jeg bor på landet og oplever dagligt konsekvenserne af det konventionelle landbrug. Alt er ødelagt herude. Mennesker og dyr flygter herfra, vores drikkevand er forurenet, der spredes gylle som indeholder MRSA-bakterier, zink, kobber og hvad ved jeg direkte og urenset oven på jorden. Levende hegn, småskove, vandhuller, markveje osv. er fjernet for at give plads til enorme giftsprøjter, som sender kemikalier ind i min have, så jeg ikke kan dyrke økologiske grøntsager. Ved den ene svinefabrik efter den anden er ligboksene fyldt op med de dyr, som i nattens løb er døde som følge af den systematiske vanrøgt (25.000 pr. dag), som det konventionelle landbrug er en sand mester i. Og jeg kan blive ved. At nogen forventer, at man skal juble over den slags, forstår jeg ikke. Det eneste lys, som jeg kan skimte for enden af tunnellen, er regeringen med Lars Løkke Rasmussen i spidsen, som har bebudet, at man vil parallelsamfund til livs. Det må bestemt betyde, at vi slipper af med det konventionelle landbrug, og jo før jo bedre.