Randrusianere skal generes mindre af trafikstøj

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Hvert år dør mellem 200 og 500 danskere som konsekvens af trafikstøj. I Det Konservative Folkeparti vil vi ikke bare se passivt til, at så mange mennesker lider den skæbne. Derfor glæder jeg mig utrolig meget over, at vi med aftalen om fremtidens infrastruktur er blevet enige om at oprette en særlig pulje til bekæmpelse af trafikstøj på 1,6 milliarder kroner.

Tilbage i december talte jeg selv med lokale beboere i Helsted, hvor vi drøftede den kraftige støj fra motorvej E45. Dengang stod det klart for mig, at vi bliver nødt til at skærme af for støjen. Det er nødvendigt at handle. Derfor har vi nu pengene, hvilket var en topprioritet for os konservative under forhandlingerne.

Alt for længe har beboerne i Helsted måttet leve med et decibelniveau, der ligger markant over den acceptable grænseværdi for vejstøj. Det er ikke bare et irritationsmoment i dagligdagen. Forskningen viser også, at risikoen for blodpropper i hjertet stiger markant, når decibelniveauet ligger for højt.

I Det Konservative Folkeparti mener vi, at det er vigtigt med en god og effektiv infrastruktur, der kan binde vores landsdele sammen. Men det skal ikke være på bekostning af folks helbred. Vi er nødt til at vise hensyn. I november foreslog vi derfor selv en pulje til at reducere trafikstøj på to milliarder kroner.

Nu er det lykkedes os at overbevise andre om den idé, og aftalen er endt et sted, som ikke ligger langt fra vores oprindelige udspil. For Det Konservative Folkeparti er reducering af trafikstøj vigtig sundhedspolitik, hvilket vi har gjort meget klart. I et land som vores bør det ikke være med livet som indsats at bo tæt på en motorvej. Ikke for randrusianere. Ikke for nogen borgere i det her land.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce