Stop nu

Stop nu

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Med min kasket som mor til et barn i specialtilbud har jeg lyst til at stille mig på den højeste bakketop og skrige af mine lungers fulde kraft: Stop nu - vi kan ikke mere. Vi kan ikke flere skift, nye rammer, mennesker, pædagogikker. Det blev til fire børnehaver og nu den tredje skole, som ser ud til at blive til en fjerde med de forandringer, der er i støbeskeen. Vi har brug for ro. Ro, så der bliver mulighed for udvikling og trivsel. Så min søn kan udvikle de strategier, han har brug for, og udnytte de faglige kompetencer, han besidder, i et miljø, der kan rumme ham, og som han føler sig tryg i - og hvor han ved, at han kan blive.

Med min kasket som pædagog på 18. år på Firkløverskolen stiller jeg mig op ved siden af "mor" på den højeste bakketop og skriger med. De kan ikke mere. De børn, vi modtager, der bliver flyttet rundt med, hvor flere og flere har haft lange perioder med skolevægring og har opbygget metaltræthed overfor pædagoger og lærere. De forældre, der er kørt ned, fordi de ikke har kunnet passe både deres barn og deres job, som har brug for, at professionelle voksne tager over og giver både dem og deres børn en tryg hverdag. De har brug for ro.

Stop nu.

Det handler om mennesker - om familier, der i forvejen har nok at kæmpe med.

Det kan ikke være rimeligt, at der igen skal vendes rundt på deres - og vores - verden og virkelighed.

Det vi ønsker allermest er ro.

Stop nu

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce