Jensens Bøfhus plukker ny direktør hos konkurrent

Anders Nikolaisen tiltræder 1. januar som ny direktør for Jensens Bøfhus. PR-foto

Jensens Bøfhus plukker ny direktør hos konkurrent

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Restaurantkæden skal fremover ledes af Vivaldi-caféernes kædedirektør Anders Nikolaisen

Den kriseplagede restaurantkæde Jensens Bøfhus har nu fundet den direktør, der skal fortsætte arbejdet med at genrejse kæden.

Valget er faldet på 43-årige Anders Nikolaisen, som tidligere har været driftsdirektør i Jensens Bøfhus, men i dag er kædedirektør hos konkurrenten Vivaldi.

Vivaldi driver 17 caféer i Syddanmark og på Sjælland og er en stor økonomisk succes. I det seneste regnskabsår tjente Vivaldi Gruppen 8,5 millioner kroner før skat.

Til sammenligning havde Jensen Bøfhus-koncernen sidste år et underskud på 163 millioner kroner før skat.

Anders Nikolaisen er personligt håndplukket af Jensens Bøfhus' nye bestyrelsesformand Jesper Rosener. Udover at være koncernchef i Jysk Fynske Medier, der bl.a. udgiver denne avis, har han tidligere været adm. direktør i Jensens Bøfhus. Der arbejdede han og Anders Nikolaisen tæt sammen.

- Og Anders var en stor succes, da han arbejdede sammen med mig dengang. Han har været et helt oplagt emne til jobbet. Han kender Jensens Bøfhus, og han har skabt flotte resultater både hos Jensens og hos Vivaldi, siger Jesper Rosener.

Hjerte banker for Jensens

Anders Nikolaisen nåede at være fire år hos Vivaldi. Her har han set, hvordan hans gamle arbejdsplads Jensens Bøfhus kom ud i store problemer med massive underskud, restaurantlukninger og udskiftning i ejerkredsen.

- Jeg har stadig et stort hjerte, der banker for Jensens Bøfhus. Det har gjort ondt at se, hvad der er sket, og når jeg får tilbudt muligheden, så vil jeg gerne bidrage til at rette op på det igen, siger Anders Nikolaisen.

Jesper Rosener fremhæver, at de nuværende bøfhuse tiltrækker 3,5 millioner gæster årligt, og at besøgstallet er steget med 25 procent siden sommerferien. Det skyldes blandt andet nye menukort og en kampagne kaldet "God bøf eller gratis".

- Der har været talt meget om Jensens Bøfhus' problemer og udfordringer. Men man skal huske, at der har været 3,5 millioner mennesker om året, der vælger at gå på Jensens. Det er et fantastisk udgangspunkt for at skabe en god forretning, siger Jesper Rosener.

Jensens Bøfhus afslutter sit regnskabsår til nytår, men Jesper Rosener ønsker ikke at kommentere, hvordan regnskabstallene vil se ud for 2018.

- Men det er ikke en opgave, der er løst. Det er helt klart, siger bestyrelsesformanden.

Stillingen som direktør blev ledig, da forgængeren Dorte Gleie fratrådte for nylig efter ca. et år i stolen.

Jensens Bøfhus plukker ny direktør hos konkurrent

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce