Tre nedslag i Eccos 2018-regnskab


Tre nedslag i Eccos 2018-regnskab

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

1. Kina vokser

I 2018 åbnede Ecco 44 nye butikker i Kina, og salget i hele landet voksede med 11 procent. På Singles' Day, der er en stor handelsdag i november, var Ecco på topti-listen over de bedst sælgende skomærker i de største netbutikker.

2. Global forandring

I de seneste fem år fylder Europa (inklusive Mellemøsten og Afrika) stadigt mindre i Eccos salg, fra 54 procent til 41 procent. Til gengæld er Nordamerika vokset fra 19 procent til 23 procent, mens Asien er vokset fra 27 procent til 36 procent.

3. Udbytte til ejerne

Ecco er privatejet af Kasprzak-familien i Sønderjylland. Koncernen Ecco Sko A/S har på to år udbetalt et samlet udbytte på 1,3 milliarder kroner til ejerne. Egenkapitalen i Ecco Sko var ved udgangen af 2018 på 5,5 milliarder kroner.

Tre nedslag i Eccos 2018-regnskab

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce