Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Statslige arbejdspladser udflyttet: Det går lige så godt som før

Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen var i begyndelsen af denne uge forbi Hadsten for at indvie Arbejdstilsynets nye callcenter i byen. Arkivfoto: Mads Claus Rasmussen/Scanpix

Statslige arbejdspladser udflyttet: Det går lige så godt som før

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Arbejdstilsynets nye callcenter i Hadsten er nu blevet officielt indviet af beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen. Callcentret er som led i regeringens udmelding om Bedre Balance II blevet flyttet til Hadsten fra København.

Hadsten: Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen indviede i starten af denne uge Arbejdstilsynets nye callcenter i Hadsten. Syv nye medarbejdere er blevet ansat i callcentret i forbindelse med udflytningen af statslige arbejdspladser fra København til Hadsten.

- Det glæder mig at kunne indvie Arbejdstilsynets nye callcenter i Hadsten. Det er med til at understøtte væksten i hele landet, at regeringen med endnu en udflytningsrunde får flyttet mange statslige arbejdspladser væk fra København. Arbejdstilsynet har haft mange kvalificerede ansøgere til de nye stillinger, og jeg er overbevist om, at borgere og virksomheder vil opleve en god service fra medarbejderne i de nyindrettede lokaler, sagde beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen forud for selve indvielsen.

Samme kvalitet som før

Arbejdstilsynets Tilsynscenter Nord i Hadsten fik tilbage i januar meldingen om, at de fremover skal varetage callcenter-opgaven, som hidtil er blevet udført i København. Arbejdstilsynet har siden da arbejdet målrettet på en sikker flytning med fokus på at kunne køre med fuld drift fra dag ét.

- Der er gennemført en grundig overdragelse af opgaven med callcentret og målrettet oplæring af medarbejderne i Hadsten de seneste måneder. Borgere og virksomheder, der ringer til Arbejdstilsynet, vil derfor opleve den samme kvalitet og effektivitet som i dag, fortæller tilsynschef Lars Toft Pedersen.

En måling fra de første tre dage op til den officielle indvielse viser, at forventningerne foreløbigt er indfriet, og at der ikke er forlængede ventetider ved henvendelse til Arbejdstilsynet.

Callcentret er etableret i tilsynscentrets eksisterende lokaler i Hadsten. Tilsynscentret har efter en mindre ombygning de nødvendige faciliteter til at varetage opgaven.

Statslige arbejdspladser udflyttet: Det går lige så godt som før

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.