Chauffør smed mor og grædende barn ud af bus: Det er slet ikke i orden

Søren Sloth fortæller, at han forventede at få modtage en klage, for chaufføren henvendte sig selv til drifschefen kort efter episoden og fortalte, hvad der var sket. Arkivfoto: Ludvig Dittmann

Chauffør smed mor og grædende barn ud af bus: Det er slet ikke i orden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den pågældende buschauffør har fået en streng påtale, efter han bremsede hårdt op i bussen og smed en mor og hendes grædende barn på gaden onsdag morgen.

Kolding: Onsdag aften blev en buschauffør ved Sydtrafik midtpunkt i en stor klagestorm på Facebook Kolding. Et kvindeligt medlem af facebookgruppen fortalte til gruppens 32.000 medlemmer, at hun havde overværet en buschauffør smide en mor og et grædende barn ud af en bus onsdag omkring klokken 07.20.

Søren Sloth, driftschef ved Sydtrafik, bekræfter over for JydskeVestkysten, at episoden har fundet sted. Han har selv set den på videoovervågning. Han fortæller desuden, at Sydtrafik har modtaget en klage fra den kvinde, der stod bag opslaget på Facebook.

- Der er ikke lyd på videoen, men der er helt klart en reaktion fra chaufførens side, der har noget at gøre med moderen og barnet. Det er en uheldig reaktion, og det er slet ikke i orden. Man kan se på videoen, at der blev bremset, og passagererne rykkede frem i sædet, som om bussen bremsede op for en fodgænger, der gik ud foran eller var ved at gå over for rødt, fortæller Søren Sloth.

Der sker umiddelbart ikke yderligere med ham. Jeg forventer på ingen måde, at det er noget, der gentager sig. Det er ikke en chauffør, der normalt er klager over. Hvis det her ikke var en førstegangsforseelse, så ville jeg have gået til yderligere konsekvenser. Det er ikke normal adfærd fra hans side.
Søren Sloth, driftschef Sydtrafik
Grafik: Casper Vagner Christensen
Grafik: Casper Vagner Christensen

Streng påtale

Du siger, at chaufførens reaktion ikke er i orden. Hvad sker der med ham nu?

- Han har fået en streng påtale. Man burde som chauffør kunne rumme, at et barn græder i bussen.

- Der sker umiddelbart ikke yderligere med ham. Jeg forventer på ingen måde, at det er noget, der gentager sig. Det er ikke en chauffør, der normalt er klager over. Hvis det her ikke var en førstegangsforseelse, så ville jeg have gået til yderligere konsekvenser. Det er ikke normal adfærd fra hans side.

Har en chauffør ret til at smide en mor og et barn ud, fordi barnet græder?

- Det har han ikke. En chauffør er altid i sin gode ret til at nægte passagerer adgang eller sætte dem af, hvis de virker forstyrrende. Det kunne være, hvis der kommer typer ind i bussen, der er generende for de andre passagerer. Det vil jeg ikke betragte som tilfældet i den her situation. Det er lige præcis den reaktion, der er blevet påtalt strengt. Vi har påtalt, at det absolut ikke var det rigtige at gøre.

Lyde gik i hjernen

Hvad har chaufføren sagt om årsagen til at gøre det?

- Han gjorde det på grund af nogle skarpe og høje lyde, som ifølge ham gik lige i hjernen. Det har han haft en fornemmelse af, at det må det selvfølgelig også have gjort hos de andre i bussen.

Har han fortalt, at de andre passagerer følte sig generet?

- Nej, det har han ikke. Chaufføren har beklaget dybt for sin opførsel.

Chauffør smed mor og grædende barn ud af bus: Det er slet ikke i orden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce