Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Eva og Renés forretning styrter fremad: - Vi mærker ingen krise

René Gjedsted og Eva Kristensen oplever fremgang i deres butik "Nørrebro" i Houmeden. Trods stigende nethandel. Foto: Jan Sisseck

Eva og Renés forretning styrter fremad: - Vi mærker ingen krise

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

- Men kunderne i netbutikken er mest fra Sjælland og Sønderjylland. De lokale "oser" i vores webshop om aftenen og kommer så ind til os i Houmeden og køber det, de har fundet, fortæller indehaverparret Eva Kristensen og René Gjedsted.

Randers: I den blot to år gamle tøjbutik "Nørrebro" i Houmeden mærker man ikke til den krise, som den øgede handel via internettet har kastet mange traditionelle butikker ud i. Det går tværtimod rigtig godt - med en omsætning, som fra dag ét har været støt stigende, og som synes at ville fortsætte i den retning.

- Faktisk er det endda gået betydeligt bedre, end vi havde håbet, når vi var mest optimistiske, siger Eva Kristensen, og hendes partner såvel professionelt som privat, René Gjedsted, supplerer:

- Vi elsker at være i butikken og snakke med kunderne. Det er en hobby, som vi bare er så heldige at kunne tjene penge på.

Også webshop

Problemet, som kolleger i branchen har klaget over blandt andet her i avisen, med, at folk kommer ind og kigger, flytter bøjler og prøver tøj for derefter at gå hjem og købe det udvalgte i en netbutik, har parret hørt om, men ikke selv oplevet.

Og butikken i Houmeden er da heller ikke den eneste afdeling i virksomheden. Der findes også - siden oktober sidste år - en afdeling i cyberspace på adressen nr-bro.dk, hvor man med musen i hånd kan gå på opdagelse i Nørrebros webshop.

- Det er jo et must i dag også at have en netbutik, siger René Gjedsted og understreger i samme åndedrag, at den kontante melding ikke skyldes stor indsigt i fænomenet e-handel, men at det er noget, han og fruen har lært, blandt andet via møder med og hjælp fra samarbejdet "E-business Randers", hvis formål netop er at klæde den randrusianske detailhandel bedst muligt på til de nye digitaliserede tider.

Omvendt adfærd

Siden Nørrebro fik sin netbutik, har Eva Kristensen og René Gjedsted faktisk oplevet det modsatte af det problem, som flere af deres kolleger slås med.

- Det mønster, som tegner sig, er, at folk bruger vores webshop til at gå på opdagelse i, typisk om aftenen, når de har god tid. Senere kommer de så ind i vores butik og spørger efter en bluse, et par bukser eller hvad de nu måtte have opdaget og fået interesse for i netbutikken. Og så ender det faktisk ofte med, at de køber varen, fortæller Eva Kristensen.

Det betyder dog ikke, at der slet ikke handles på nr-bro.dk, men de købende kunder bor først og fremmest - af en eller anden grund - fortrinsvis på Sjælland og i Sønderjylland.

Sammenfattende kan man sige, at Eva Kristensen og René Gjedsted mener at kunne tilskrive Nørrebros succes, at de dels har fundet den rette kombination af fysisk og digital butik, dels gør meget ud af at give de kunder, som kigger ind i Houmeden, den bedst mulige service.

- Det sidste falder os ikke så svært, netop fordi vi elsker jobbet og kontakten til kunderne. Vi har kunder, som kommer så jævnligt, at de næsten bliver venner, og vi - når der måske er gået et par uger, hvor de ikke har vist sig - begynder at blive bekymrede, fortæller Eva Kristensen.

Udover netbutikken er Nørrebro også på facebook, via hvilket de også kommunikerer med kunderne og vedligeholder den gode relation, og hvor kommunikationen også bliver to-vejs.

- Eksempelvis fik vi mange kærlige kommentarer, da vi onsdag lukkede forretningen og satte et skilt i vinduet med teksten "Butikken holder lukket pga. hygge med børnene", fortæller parret, der er forældre til to små børn.

Eva og Renés forretning styrter fremad: - Vi mærker ingen krise

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.