Mus lukker bagerbutik: - Vi kan lige så godt være ærlige

Parret Pernille Jespersen og Bjarne Vilsgaard har både Byens Bager Langå samt Løgstørvejens Bageri i Randers. Arkivfoto

Mus lukker bagerbutik: - Vi kan lige så godt være ærlige

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I stedet for at sælge brød og kager måtte Byens Bager Langå bruge weekenden på at jage mus og gøre hovedrent. Bagermesteren regner dog med at åbne igen mandag.

Randers: En lille mus kostede weekendens omsætning for Byens Bager Langå.

Bagermester Bjarne Vilsgaard fik fredag lige omkring lukketid at vide, at et lille dyr var set løbe over gulvet i butikkens baglokale, og den besked tog han straks konsekvensen af.

- Vi vil ikke tage nogen chancer, så vi besluttede med det samme at holde lukket, indtil det var afklaret, hvorvidt der var et skadedyr i butikken eller ej, fortæller bagermesteren, der ejer butikken i Langå samt Løgstørvejens Bageri i Randers sammen med kæresten, Pernille Jespersen.

Samme dag kontaktede parret selv Fødevarestyrelsen for at indberette det mulige skadedyr, og lørdag morgen gik et skadedyrsbekæmpelsesfirma i gang med at gennemsøge lokalerne.

- Der blev fanget en enkelt lille mus, fortæller Bjarne Vilsgaard og tilføjer, at skadedyrsbekæmperne er sikre på, at der ikke er andre.

- Bygningen er lige blevet totalrenoveret, så den eneste måde, skadedyr kan komme ind på, er via døren. Derfor er vi sikre på, at der er tale om én enkelt mus, som på et tidspunkt er smuttet ind gennem døren. Det er ren og skær uheld, fastslår han.

Med museproblemet løst, stod søndagen på hovedrengøring af hele butikken.

- Så vi regner bestemt med at kunne åbne igen mandag morgen, fastslår Bjarne Vilsgaard.

Ærlig over for kunder

Bagerparret kunne godt have valgt at holde skadedyrsproblemet for sig selv, men i stedet har de valgt at være hudløst ærlige over for kunderne.

- Vi kunne godt have fundet en anden undskyldning og sagt, at butikken var lukket på grund af sygdom eller et ødelagt vandrør. Men vi kan lige så godt være ærlige. Jeg er sikker på, at det ville føre til mere negativ omtale, hvis vi forsøgte skjule det, og folk så fandt ud af det på en anden måde, fastslår Bjarne Vilsgaard, som er lettet over kundernes reaktioner.

- Vi har indtil videre kun fået positiv respons fra kunderne, som er glade for, at vi fortæller ærligt om problemet, og at vi med det samme handler på mistanken om skadedyr, siger han og fortsætter:

- Vi oplevede samme positive respons for to år siden, hvor vi opdagede rotter i vores bageri i Randers. Der valgte vi også selv at lukke bageriet øjeblikkeligt og fortælle kunderne om problemet.

Mus lukker bagerbutik: - Vi kan lige så godt være ærlige

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce