Randers Social- og Sundhedsskole sætter inklusion på dagsordenen

Patricia Fogeds uddannelse til pædagogisk assistent får en ekstra dimension gennem hendes deltagelse i Randers Social- og Sundhedsskoles internationale partnerskab. Her udvikler hun (til højre på billedet) nye bud på inklusionsformer sammen med elever fra Norge og Tyskland.Pressebillede

Randers Social- og Sundhedsskole sætter inklusion på dagsordenen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Randers Social- og Sundhedsskole er i denne uge vært for fem samarbejdspartnere fra Norge og Tyskland.

Randers: Inklusion er kommet på dagsordenen. Ikke bare i Danmark, men i hele verden. Derfor deltager Randers Social- og Sundhedsskole sammen med en række udenlandske skoler og institutioner i et strategisk partnerskab, som skal udvikle og styrke inklusionsarbejdet på det pædagogiske område. I den anledning er Randers Social- og Sundhedsskole i denne uge vært for fem samarbejdspartnere fra Norge og Tyskland.

- Som skole er vi drevet af hele tiden at udvikle os selv og vores elever. Det gør vi blandt andet ved at rette blikket ud i verden. Vi har gode erfaringer med at sende vores elever på udenlandske praktikophold, og vi har derfor også store forventninger til den her lidt mere strategiske form for udvikling på tværs af landegrænser, siger Randers Social- og Sundhedsskoles direktør, Maria Dyhrberg Rasmussen.

I denne uge er der ekstra fokus på det strategiske internationale samarbejde, da elever og medarbejdere fra fem forskellige norske og tyske skoler og institutioner er på besøg for at arbejde med inklusion på det pædagogiske område.

Patricia Foged er en af fire danske elever, der bruger denne uge på at samarbejde med de udenlandske gæster.

- Det er rigtig spændende at høre om, hvordan de arbejder med inklusion i andre lande. Det giver mig en dybere forståelse for vores fag, og jeg har fået flere gode idéer, som jeg vil lade mig inspirere af, når jeg skal ud at bruge min uddannelse på arbejdsmarkedet, fortæller Patricia Foged, der læser på den pædagogiske assistentuddannelse i Randers.

/EXP

Elever, lærere og medarbejdere fra fem udenlandske skoler og institutioner er i denne uge samlet på Randers Social- og Sundhedsskole for i fællesskab at udvikle nye inklusionsformer til det pædagogiske område. Pressebillede
Elever, lærere og medarbejdere fra fem udenlandske skoler og institutioner er i denne uge samlet på Randers Social- og Sundhedsskole for i fællesskab at udvikle nye inklusionsformer til det pædagogiske område. Pressebillede
Randers Social- og Sundhedsskoles direktør, Maria Dyhrberg Rasmussen, byder de internationale gæster velkommen til en uge i inklusionens tegn. Pressebillede
Randers Social- og Sundhedsskoles direktør, Maria Dyhrberg Rasmussen, byder de internationale gæster velkommen til en uge i inklusionens tegn. Pressebillede

Randers Social- og Sundhedsskole sætter inklusion på dagsordenen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce