Realitystjerne bliver butikschef i Randers

Butikschefen er sammen med familien rykket til Randers fra København, hvor han havde en stilling som butikschef i Superbrugsen Hovedbanen. Foto: Mathias Fredslund Hansen

Realitystjerne bliver butikschef i Randers

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ronnie Rømer Borregaard er ny butikschef i Meny på Bøsbrovej. Han har masser af energi og er med egne ord vild, og familiefaren har da også en fortid som deltager i Paradise Hotel.

Randers: Ronnie Rømer Borregaard hedder den ny købmand i Meny i Vorup. Og det bliver udtalt "Vo-rup" og ikke "Våårp" og afslører dermed, at købmanden ikke er lokal. Ronnie Rømer Borregaard kommer oprindeligt fra Aalborg, men har de sidste mange år boet og arbejdet i København, så det er lidt af et skridt at rykke teltpælene og familien op og flytte til Jylland, men for den 31-årige familiefar og hans kone var beslutningen ikke svær at tage.

- Det var en familiebeslutning. Vi ville gerne tættere på familien, og min kone kommer fra Bornholm, så derfor blev det Nordjylland, siger Ronnie Rømer Borregaard og fortæller, at de er meget tætte i hans familie.

- Vi er fire fætre og kusiner, der har fået ni børn på fire et halvt år, så vil ville gerne have, at børnene kunne få noget mere glæde af hinanden, siger han.

Som købmand i Meny får Ronnie Rømer Borregaard ansvaret for cirka 40 medarbejdere, hvilket var samme antal som han var chef for i Superbrugsen Hovedbanen. Foto: Mathias Fredslund Hansen
Som købmand i Meny får Ronnie Rømer Borregaard ansvaret for cirka 40 medarbejdere, hvilket var samme antal som han var chef for i Superbrugsen Hovedbanen. Foto: Mathias Fredslund Hansen

Tættere på familien

Ronnie Rømer Borregaard har sammen med sin kone, Line Rømer Borregaard, to børn - en pige på fire år og en dreng på to, så det var ønsket om at kunne være mere sammen med familien i weekenderne samt at have mulighed for at kunne få børnene passet en gang imellem.

- Min kone og jeg trængte også til at kunne få lidt "os-tid", når vi ikke arbejder i weekenderne, siger han.

Familien har lejet et hus i Støvring, syd for Aalborg, og har en byggegrund i samme by, som de skal i gang med at bygge på. At det ikke blev Aalborg var et spørgsmål om at forkorte transporttiden for Ronnie Rømer Borregaard og give flere jobmuligligheder til hans kone, der også er i samme branche, og som lige har sagt et job som frugt- og grøntchef i Irma op for at kunne følge med til Jylland.

Lige nu har parret dog valgt, at hun går hjemme indtil januar for at give børnene den bedst mulige overgang til livet i Jylland.

- Familien er vigtigst, og vi skal lige finde ind i nogle rytmer og rutiner blandt andet med nye institutioner. Det vigtigste er, at børnene er trygge - vi andre kan tilpasse os, siger den ny købmand på Bøsbrovej.

Ronnie Rømer Borregaard havde første arbejdsdag som butikschef  i Meny på Bøsbrovej 2. oktober. Foto: Mathias Fredslund Hansen
Ronnie Rømer Borregaard havde første arbejdsdag som butikschef i Meny på Bøsbrovej 2. oktober. Foto: Mathias Fredslund Hansen

Fra mægler til madbutik

Og der bliver sandsynligvis brug for tilpasning - ikke kun for børnene. Ikke nok er hovedstaden skiftet ud med det jyske, men Ronnie Rømer Borregaard skal også vænne sig til at arbejde inden for en anden kæde.

Skiftet til Randers betyder nemlig også et farvel til Coop, hvor han kommer fra en stilling som butikschef i Brugsen Hovedbanen - der tidligere hed Mad Cooperativet - og som er et af Coops flagskibe. Her har han været chef i to år.

Tidligere har han været souschef i SuperBrugsen i Matthæusgade på Vesterbro i København, men karrieren startede egentlig med en uddannelse som finansøkonom i Holstebro, som han blev færdig med i 2011. Det blev dog aldrig ejendomsmæglervejen, han tog.

- Det var svært at få et job inden for branchen, og så havde jeg en kammerat i København, som spurgte, om jeg ikke kom derover og arbejdede, og så tog det pludselig fart, fordi jeg virkelig brændte for det, siger Ronnie Rømer Borregaard.

Jobbet som butikschef i Meny søgte han på helt almindelig vis, da det blev slået op. Butikken er kun knap et år gammel, så den tidligere butikschef, Mads Nybo, har ikke været der længe, men han skal til Viborg og starte en ny Meny, og derfor blev stillingen ledig.

- Jeg er blevet tilbudt job flere steder, men det her passede godt med både familieliv og med tilpas mange udfordringer, siger Ronnie Rømer Borregaard.

Ronnie Rømer Borregard har en fortid som deltager i realityprogrammet Paradise Hotel, og hans kone har været deltager i børnenes MGP med sangen
Ronnie Rømer Borregard har en fortid som deltager i realityprogrammet Paradise Hotel, og hans kone har været deltager i børnenes MGP med sangen "Stop, stop". Foto: Mathias Fredslund Hansen

Deltager i Paradise

At den ny købmand godt kan lide udfordringer, vidner hans fortid også om. Søger man på ham på Google, står det hurtigt klart, at han har en fortid i realityprogrammet Paradise Hotel. Han var med første gang i 2009, og siden blev det til to programmer mere. Han er ikke flov over sin fortid, men pointerer også, at det var en anden tid.

- Jeg var 21 år, da jeg var med første gang, så jeg var meget ung - nu er jeg blevet klogere og har kone og børn, siger Ronnie Rømer Borregaard og fortæller, at han sendte en ansøgning for at drille sin mor, der altid så amerikanske realityserier.

- "Det gør du ikke", sagde hun, men det gjorde jeg, og allerede dagen efter ringede de, og så skulle jeg til casting, siger han.

Deltagelsen i realityprogrammet handlede for Ronnie Rømer Borregaard meget om at prøve grænser af og se, hvordan man kunne distancere sig fra den, man i virkeligheden var.

- Man kunne være taktisk eller følge sit hjerte, og jeg lærte meget om at følge min intuition og læse mennesker, siger købmanden.

Selv om han ikke fortryder sin deltagelse, så er det heller ikke det første, han lægger ud med at sige, når han møder nye mennesker - eller bliver chef i en ny butik.

- Mine medarbejdere kan jo også google mig, men jeg vil også gerne være andet end ham fra Paradise, men respekt skal man gøre sig fortjent til, siger Ronnie Rømer Borregaard.

Musikvideo som markedsføring

Men at skabe faglig respekt bliver sandsynligvis ikke et problem for den ny købmand, for at han brænder for sit job og for branchen, er der ingen tvivl om. Han fortæller engageret og med masser af smil om planerne for sin nye butik, hvor hans rolle bliver en anden end Mads Nybos.

- Mads og jeg har/har haft to forskellige opgaver i forhold til butikken. Mads skulle starte den op, hvilket er én type opgave, og jeg skal skabe udvikling, siger Ronnie Rømer Borregaard.

Og det med udvikling ligger ikke fjernt for den ny købmand. I sin tid i Brugsen Hovedbanen viste han flere eksempler på, at han tænker ud af boksen og ikke altid gør, som man plejer. Han lavede blandt andet en musikvideo om dagligvarebutikken, der spredte sig lynhurtigt på de sociale medier. Her markedsførte han sammen med sin kollegaer butikken på en anderledes og kreativ måde, og for det blev han og medarbejderene belønnet for med en check på 10.000 kroner af Coop.

Her kan du se musikvideoen:

Lokale ambassadører

Nogle af de planer, som Ronnie Rømer Borregaard har for butikken på Bøsbrovej, handler om at skabe mere synlighed i lokalområdet.

- Vi skal ud at fortælle, at vi er her, siger købmanden og fortæller, at han gerne vil skabe et korps af lokale ambassadører, som skal bestå af både erhvervsfolk og helt almindelige mennesker.

- Vi skal høre og mærke, hvad det er, de efterspørger, og hvor vi kan blive bedre. Man kan kalde dem ambassadører eller et butiksråd, siger Ronnie Rømer Borregaard.

I den forbindelse mener han også, at butikken skal gøre op med sig selv, hvad den vil kaste penge i.

- Skal vi støtte Randers HK, fordi det er sjovt at have VIP-kort, eller var det måske en bedre idé at støtte den lokale fodboldklub, fordi det giver en værdi og en synlighed i lokalområdet, spørger han retorisk og man er ikke i tvivl om, hvad han selv mener om den sag.

I det hele taget handler det ifølge Ronnie Rømer Borregaard om at nytænke markedsføringen.

- Der er en pulje penge til markedsføring, men vi skal overveje hvilken økonomi vi vil bruge på hvilke platforme, siger han og fortsætter:

- Måske skulle man i stedet for at bruge pengene på traditionel annoncering bruge dem på Playstations og så dele dem ud. Det vil skabe noget larm i området, og jeg vil gerne være den lokale helt, siger købmanden og griner, hvorefter han pointerer, at det vigtigste i fremtiden er, at kunderne kan mærke, at man er til stede.

Realitystjerne bliver butikschef i Randers

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce