Stor interesse for at bo i Sporbyen Scandia

Små 100 par, familier og enlige har skrevet sig op som mulige købere af en bolig i den nye bydel Sporbyen Scandia. Illustration: Randers Arkitekten

Stor interesse for at bo i Sporbyen Scandia

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Næsten 100 par, familier og enlige har skrevet sig op til at købe en bolig i den nye bydel, Sporbyen Scandia, der netop er begyndt at skyde op, hvor Randers' gamle togfabrik holdt til i mere end 100 år.

Randers: Der er store forventninger til den nye bydel, Sporbyen Scandia, der netop er begyndt at skyde op på det område, hvor der gennem mere end 100 år var togfabrik, og som ligger tæt på både Randers Fjord og midtbyen. Ejendomsmægler EDC Poul Erik Bech i Randers skal stå for salget af boligerne, og her har man oplevet en stor forhåndsinteresse.

- Vi har små 100 skrevet op til en bolig. Det er selvfølgelig svært at sige, hvor mange af dem vi ender med at sælge til, men vi forventer, at vi har solgt boligerne i løbet af et halvt år, siger ejendomsmægler Preben Buchhave fra EDC Poul Erik Bech.

Arbejdet på grunden med udgravninger efter arkæologiske fund er afsluttet, og nu er forberedelse af veje, parkeringsarealer med mere gået i gang i Parkkvarteret, der er den første af tre etaper. Parkkvarteret bliver placeret i et grønt parkområde, og vil bestå af fem rækkehuse samt fire etageejendomme med i alt 16 rummelige lejligheder med store sydvestvendte altaner/terrasser og elevator.

Senere følger yderligere to etaper, så der i alt vil blive sat 78 boliger, fordelt på rækkehuse og lejligheder, til salg.

Parkkvarteret er den første af tre etaper, der tilsammen udgør Sporbyen Scandia. På kortet er Parkkvarteret markeret med en cirkel.  Illustration: Randers Arkitekten
Parkkvarteret er den første af tre etaper, der tilsammen udgør Sporbyen Scandia. På kortet er Parkkvarteret markeret med en cirkel. Illustration: Randers Arkitekten

Primært unge seniorer

Preben Buchhave fortæller, at flere forskellige typer af mennesker har skrevet sig op som mulige købere. Dog er der en overvægt af folk, som han betegner som de unge seniorer.

- Det er primært seniorer, de unge seniorer, folk fra begyndelsen af 50'erne og opefter, hvor børnene er flyttet hjemmefra, og hvor de gerne vil have mere tid til sig selv og mindre at passe. Men der er også nogle yngre familier med en god løn, som har skrevet sig op, siger Preben Buchhave.

Priserne på boligerne svinger mellem 1,6 millioner kroner og 3,7 millioner kroner. De mindste og billigste er toværelseslejligheder på 66 kvadratmeter, mens de største er på 137 kvadratmeter med fire værelser og 32 kvadratmeter tagterrasse. Og hvis man vil sikre sig en af dem, skal man nok ikke tøve alt for længe, da der kun findes to lejligheder i den størrelse.

- Der er altan og elevator til alle. Alle boliger er godt indrettet, synes vi. Nogle går efter toppen og udsigten, og andre vil bare gerne bo i området, hvor der er kun fem minutter til vandet og til byen, siger Preben Buchhave.

Parkkvarteret er den første af tre etaper, der tilsammen udgør Sporbyen Scandia. På kortet er Parkkvarteret markeret med en cirkel. Illustration: Randers Arkitekten
De største og dyreste af lejlighederne får en tagterrasse på 32 kvadratmeter, hvorfra der er udsigt over fjorden og byen. Illustration: Randers Arkitekten
De største og dyreste af lejlighederne får en tagterrasse på 32 kvadratmeter, hvorfra der er udsigt over fjorden og byen. Illustration: Randers Arkitekten

Bynært

At det er områdets bynære byggefelt, som bliver til ejerboliger, er ifølge Tonny Broberg, EDC Projekt Poul Erik Bech, ikke et tilfælde.

- Den store efterspørgsel er virkelig positiv - og et godt tegn for Randers. Jeg forstår godt den store interesse. Her får man skønne, grønne arealer, og beboerne får masser af parkeringspladser rundt om ejendommene. Det er et oplagt sted til gode ejerlejligheder med høj komfort og i god kvalitet. Her er man tilbagetrukket fra vejstøj og stadig med let adgang til byen, fjorden og resten af Sporbyens kommende faciliteter. Oven i hatten er der den bonus ved Sporparken i Sporbyen, at man ikke bliver generet af det anlægsarbejde, som vil foregå i Sporbyen Scandia over de kommende år, siger Tonny Broberg.

Parkkvarteret er den første af tre etaper, der tilsammen udgør Sporbyen Scandia. På kortet er Parkkvarteret markeret med en cirkel.  Illustration: Randers Arkitekten
Parkkvarteret er den første af tre etaper, der tilsammen udgør Sporbyen Scandia. På kortet er Parkkvarteret markeret med en cirkel. Illustration: Randers Arkitekten

Stor interesse for at bo i Sporbyen Scandia

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce