Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Tandplejen har fået ideer til at nedbringe udeblivelser

I Randers Kommune har tandplejen spurgt borgerne om gode råd til at komme problemet om udeblivelser til livs. Flere borgere har henvendt sig, og Lars Høvenhoff, leder af tandplejen i Randers Kommune, og resten af tandplejen arbejder nu videre med de bedste forslag. Pressefoto

Tandplejen har fået ideer til at nedbringe udeblivelser

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ni procent udebliver fra aftaler med kommunens tandpleje.

Randers: En opgørelse fra 2016 viste, at Tandplejen i Randers Kommune i løbet af året havde spildt over 2000 timer på at vente på patienter, der ikke dukkede op til den aftalte tid.

Selv har tandplejen sat gang i mange initiativer for at få løst problemet, og i sensommeren 2017 udsendte medarbejderne et ønske om gode forslag til, hvordan man bedst kan støtte borgerne til at møde op til de aftalte tider hos tandplejen. Det blev til godt 20 henvendelser med forskellige forslag, og tre af dem blev præmieret med et gavekort til Randers Regnskov.

- Vi er rigtig glade for de mange henvendelser, der viser, at rigtig mange af vores borgere tager problemet med udeblivelser alvorligt og ønsker at få det løst, siger Lars Høvenhoff, leder af Tandplejen i Randers Kommune.

Tandplejen er nu i gang med at se på, hvilke af forslagene der kan føres ud i livet og eventuelt gøre en forskel på udeblivelsesprocenten, der lige nu ligger på omkring ni procent i Randers Kommune.

/EXP