Vi bruger cookies!

amtsavisen.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.amtsavisen.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Randers HK skal være hele Danmarks håndboldhold

Per Rasmussen er ny direktør i Randers HK, og han vil gøre klubben til hele Danmarks håndboldhold. Arkivfoto: Lars Rasborg

Randers HK skal være hele Danmarks håndboldhold

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Per Rasmussen satte sig denne sommer i direktørstolen i Randers HK, og han har store ambitioner for den kronjyske håndboldklub.

Randers: Per Rasmussen er den nye mand med ansvaret i Randers HK, og han har taget store ambitioner med til Kronjylland. Direktørens mål er at gøre den randrusianske traditionsklub til hele Danmarks håndboldhold.

- Jeg vil være med til at skabe et produkt, som rækker ud over Randers, og som gør, at vi kan tiltrække samarbejdspartnere uden for området, fortæller Per Rasmussen, som kom til Randers HK fra en stilling som kommerciel direktør i Bjerringbro-Silkeborg Håndbold.

- Vi skal lave et brand, som gør det attraktivt og være en del af Randers HK. Vi skal gøre os så interessante og spændende, at andre end lokale virksomheder har lyst til at indgå samarbejder med os, siger direktøren.

Det vælter ind med nye sponsorer i Randers HK
Vi skal være både kommercielt og sportsligt interessante i hele landet. Vi skal gøre os mere, undskyld udtrykket, sexede og mere kantede, så folk har en holdning til os, har lyst til at snakke om os, gerne vil være en del af os, og føler de er tæt på Randers HK.Per Rasmussen, Direktør, Randers HK

Synlighed og kant

Siden Per Rasmussen sætte sig i direktørstolen i Randers HK er klubben mere markant mere synlig på Facebook, og det er en målrettet strategi i bestræbelserne på at øge interessen omkring klubben.

- Efter vi er begyndt at lave en masse indhold på sociale medier, er der mange steder, hvor vi får kommentarer om, at vi gør det godt. Vi hørte det på udebane i Esbjerg, og da vi spillede Super Cup i Roskilde, havde de også bidt mærke i, at der sker meget mere i Randers. Der er lang vej endnu, men synligheden er på rette vej.

- Vi skal være både kommercielt og sportsligt interessante i hele landet. Vi skal gøre os mere, undskyld udtrykket, sexede og mere kantede, så folk har en holdning til os, har lyst til at snakke om os, gerne vil være en del af os, og føler de er tæt på Randers HK. Det er også derfor, at vi hele tiden fortæller om, hvad der sker i klubben, fortæller Per Rasmussen.

I tiden hos Bjerringbro-Silkeborg Håndbold oplevede direktøren også, at tilskuere på udebane talte godt om holdet, og det lykkedes ham tilmed at eablere en netværksgruppe i København. Med andre ord bygger ambitionerne i Randers HK på tidligere succesoplevelser, som dog ikke kom lige med det samme.

- Det kommer ikke over en nat. Det gjorde det heller ikke i Bjerringbro-Silkeborg. Men vi er klar til at arbejde for det. Randers HK er på få år gået fra cirka 18 millioner til omkring 11-12 millioner i omsætning, og det skal vi genopbygge nu. Vi har brug fra kommercielle kræfter uden for lokalområdet, fordi vi vil være stabile i toppen af dansk håndbold. Det er der også mange andre, som har ambitioner om, men vi vil være fast med i top fire, og det kræver penge, fortæller Per Rasmussen, som dog understreger, at denne sæsons målsætning, som tidligere annonceret, er deltagelse i slutspillet.

Randers HK backstage

I vinteren 2016 præsenterede Randers FC Michael Gravgaard som direktør, og med ham ved roret har fodboldklubben som bekendt indvilliget i, at invitere hele fodbolddanmark med ind bag kulissen i dokumentarserien 'Superliga Backstage - Randers FC' i samarbejde med Eurosport. En beslutning, som vækker begejstring hos direktøren i Randers HK.

- Jeg vil ikke afvise, at vi vil forsøge noget tilsvarende. Jeg synes, det er godt lavet og nogle spændende tanker, der ligger bag. Det skal de roses for. Vi kommer til at lade os inspirere af vores kollegaer, og vi har allerede nu nogle planer om at lade interessenter komme tættere på spillerne gennem nogle netværksmøder nede i et omklædningsrum.

- Vores samarbejdspartnere skal så tæt på klubben som muligt og føle sig som en part i Randers HK. Og det er uanset, om man er tilskuer, supporter eller sponser. Jo flere der har lyst til at snakke om Randers HK og have en holdning til os, desto bedre er det. Og der er større chance for, at folk har en holdning, hvis vi er åbne og viser vores hverdag frem, lyder det fra Per Rasmussen.

Sporstligt og kommercielt hånd i hånd

Omsætningen i håndboldklubben skal øges, og der skal findes samarbejdspartnere i hele landet med den nye direktør i spidsen, men den kommecielle optrapning kan ikke stå alene.

- Vi ska også vinde håndboldkampe, for at tingene kan lykkes. Men kan vi løfte vores omsætning et par millioner, så tror jeg heller ikke, vi er langt fra at være med, hvor det er sjovt fremadrettet. Niels Agesen skal kigge på holdet næste år, og hvis der kommer nogle profiler, som også kan trække lidt opmærksomhed uden for lokalområdet, så kan det være med til at starte en god cirkel.

- Hvis folk hele tiden får muligheden for at komme tæt på spillere, trænere og alle andre ting omkring det sportslige, så tror jeg på, at det går hånd i hånd med det kommercielle, fortæller direktøren.

Aldrig i mål

Randers HK har meldt ud, at der er udarbejdet en fireårig plan, men direktøren understreger, at ambitionen om at gøre klubben til hele Danmarks hold ikke nødvendigvis indfries i 2021.

- Jeg har sagt, det er et mål at gøre Randers HK til hele Danmarks håndboldhold, men jeg har ikke sagt, at det var et mål efter fire år. Det kan sagtens være, det tager længere tid, inden vi er helt i mål, fortæller Per Rasmussen.

Men hvordan vil du måle, om Randers HK er hele Danmarks håndboldhold?

- Det er svært at måle det helt konkret. Men man kan alligevel måle det lidt, hvis vi får flere interessenter uden for lokalområdet. Vi skal kunne komme på udebane og spille, og så har vi nogle tilskuere i de byer, som synes, vi er spændende og være en del af, og det samme gælder i forhold til sponsorer og samarbejdspartnere. Vi har fået nogle samarbejdspartnere uden for området, som vi ikke har haft før, men vi er langt fra i mål.

- Det handler om hele tiden bygge på, så vi bevarer interessen og samtidig øger den. For at være ærlig tænker jeg aldrig, vi kommer mål, men det handler om at blive ved at kæmpe for det og tro på tingene. Det kræver hårdt arbejde, men det er vi også klar til, lyder det fra Randers HK's nye direktør Per Rasmussen.