Gå til indhold
Annonce
Randers

Benzin og service til folket, del 3

Engang var det heste og okser, der udgjorde transportmidlet, inden dyrene blev erstattet af de damptog, der begyndte at rulle fra stationerne i England i 1820'erne. Og siden dengang er der sket en hel del. I tre afsnit viser vi billeder fra de første tankstationer, som forsynede randrusianerne med benzin. Dette er tredje og sidste afsnit i serien.
Gulf Benzinstation i Strømmen 20a. I 1965 blev stationen ramt af en eksplosion, da en tankvogn var i gang med at losse benzin over i stationens tankanlæg. Brandvæsenet kom hurtigt til stedet og fik bragt branden under kontrol, så det ikke udviklede sig til en katastrofe. Ifølge øjenvidner blev der sprøjtet så meget skum ud, at stationen lignede et snelandskab. Branden var skabt af en gnist i det elektriske udstyr. Der var ikke tale om uforsigtighed med tobaksrygning, da chaufføren var ikke-ryger. Foto: Randers Stadsarkiv
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce