Gå til indhold
Annonce
Randers

Niels Ebbesen boede også på plejehjem

Da avisen i mandag fortalte om den stjålne sølvstatuette Niels Ebbesen, kom vi langt omkring i dens liv og levned, hvor den først blev foræret i bryllupsgave til kronprins Christian og Alexandrine. I 1979 blev den foræret til Randers Kommune og kom til at stå på Laksetorvet, inden den i 2005 flyttede ind på det gamle rådhus. Men vi glemte en ting: Nemlig at sølvmodellen faktisk havde boet en håndfuld år på plejehjem.

Beboerne på et plejehjem i Randers har ligeledes haft glæde af den stjålne Niels Ebbesen-statuette. Arkivfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce